فرماندار شمیرانات: عرضه خارج از شبکه آرد با طرح هوشمندسازی یارانه نان کنترل شد

شمیرانات - ایرنا -فرماندار شمیرانات گفت : طی مدت کوتاهی که طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اجرایی شده، بخشی از آرد مازاد مصرفی کشور که به انواع مختلف خارج از شبکه عرضه می‌شد، کنترل شده است.

به گزارش ایرنا ، فرمانداری شمیرانات به منظور پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به مطالبات نانوایان شهرستان، نسبت به برپایی میز خدمت اقدام و این فرآیند تا حل‌وفصل مسائل این حوزه استمرار خواهد داشت.

این میز خدمت که برای اولین بار در سطح استان تهران در سالن اجتماعات شهدای شمیرانات فرمانداری برگزار شد، با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار، مسئولان و کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی، نمایندگان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، رئیس اتحادیه نانوایان مواد غذایی و تعدادی از نانوایان سطح شهرستان همراه بود.

فرماندار شمیرانات: عرضه خارج از شبکه آرد با طرح هوشمندسازی یارانه نان کنترل شد

ذاکریان طی این جلسه خطاب به نانوایان اظهار داشت: بی‌شک اقدامی جدید و آغاز فعالیت یک سامانه تا جا افتادن آن با مسائلی همراه است که بایستی به طور مصداقی مرتفع شود، و ما از این‌که شما دغدغه‌هایی که طی این ایام ایجاد شد، تبدیل به چالش و تنش نکرده‌ و صبوری کرده‌اید، قدردانی می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در شمیرانات خاطرنشان کرد: در اوایل اجرایی شدن طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، فرمانداری توانست دوره‌های آموزشی و همایش‌های توجیهی موثری را با تعامل و همکاری متولیان امر از جمله معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، اداره کل غله و شرکت مربوطه‌، صمت و اتحادیه برای فعالان صنف نانوایی برگزار کند، اما به مرور زمان مشکلاتی متوجه حوزه آرد و نان و منجر به کاهش قابل توجه سهمیه آرد نانوایان شهرستان شد.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته، عمده مشکلات و کاهش سهمیه‌ها ناشی از عدم تسلط بر قوانین و آموزش‌هاست که علت برگزاری این میز خدمت و استمرار آن تا حل مساله یکایک نانوایان شمیرانات است و با اولویت در دستورکار معاونت برنامه‌ریزی قرار دارد.

فرماندار شمیرانات با اشاره به این‌که، سامانه‌ها ابلاغی و تکلیفی‌ست و ما مجری آن هستیم، ابراز داشت: ما متوجه دشواری کار و مواجهه شما با نارضایتی مردم هستیم؛ و این‌که برخی از نانوایی‌های شهرستان در تامین مطالبات مشتریان‌، خریدهای اینترنتی‌، مراجعه ادارات، اتباع و تردد گردشگران و افرادی که بدون کارت خرید می‌کنند، با مشکل مواجه می‌شوند بر ما پوشانده نیست. اما انتظار داریم با تسلط و همراهی با قوانین سامانه در رفع مسائل این حوزه ما را یاری کنند.

فرماندار شمیرانات: عرضه خارج از شبکه آرد با طرح هوشمندسازی یارانه نان کنترل شد

ذاکریان تاکید کرد: طی مدت کوتاهی که طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اجرایی شده است، بخشی از آرد مازاد مصرفی کشور که به انواع مختلف خارج از شبکه عرضه می‌شد، کنترل شده است. لذا منظم‌ کردن فرآیند عرضه نان و رفع اشکالاتی که ناشی از ناآگاهی است، کاملاً به نفع نانوایی‌هایی خواهد بود که سالم کار می‌کنند.

براساس این گزارش، در راستای مصوبات کارگروه ساماندهی آرد و نان شمیرانات، نمایندگان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران و شرکت مربوطه در توزیع آرد، چهارشنبه هر هفته تا حل‌وفصل مشکلات عدیده حوزه آرد و نان در سالن اجتماعات شهدای شمیرانات فرمانداری، پاسخگوی متصدیان نانوایی (با هماهنگی اتحادیه مربوطه) خواهند بود و میز خدمت مذکور استمرار دارد.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha