استاندار کهگیلویه وبویراحمد:زمینه رقابت برای همه جریان های سیاسی فراهم شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی پرشور، با نشاط ، دشمن هراس، رقابتی ، امن و سالم و صیانت از تک تک آرای مردم در اسفند امسال گفت که زمینه رقابت باید برای همه جریان های سیاسی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده عصر چهارشنبه در نهمین نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که وظیفه ما به عنوان ستاد انتخابات و مجریان، برگزاری انتخاباتی باشکوه ، امن و سالم و رقابتی است.

وی یادآور شد که دولت و همه ما مجریان انتخابات هیچ نقش و دخالتی در انتخاب مردم نداریم وهر کس باید آزادانه فرد مورد نظرش را انتخاب کند و تنها موظف هستیم که زمینه حضور باشکوه در این صحنه ناب سیاسی را بیش از گذشته فراهم کنیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که البته صحنه و شرایط هم اینک برای ایجاد یک انتخابات رقابتی و با توجه به حضور افراد از سلایق مختلف خوب فراهم شده است.

احمدزاده به مردم وفادار استان کهگیلویه وبویراحمد اطمینان داد که بدانند با همه توان از تک تک آرای مردم در صندوق های اخذ رای صیانت خواهد شد؛هیچ اولویت و وظیفه ای در این شرایط و در سال جاری حساس تر و ضروری تر از برگزاری انتخابات باشکوه و دشمن هراس از منظر دولت و مدیریت اجرایی استان نخواهد بود.

وی بر ضرورت آماده باش کامل همه مجریان انتخابات اعم از فرمانداران، بخشداران و هیات های اجرایی و کمیته های مختلف برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد.

احمدزاده گفت که مشارکت و ایجاد شور و نشاط در میان مردم برای این امر مهم ضرورتی غیرقابل انکار است و همه باید نسبت به وظایف و تکلیف خود در این صحنه مهم سیاسی پای کار باشند.

وی همچنین یادآور شد که همه امکانات اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، نیروی انسانی و لجستیکی تمامی دستگاه های دولتی و نیمه دولتی و شرکت ها و نهادهای عمومی غیردولتی باید در اختیار ستاد انتخابات استان قرار گیرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که هیچ بهانه و توجیهی برای کم کاری و سهل انگاری در این راستا قابل پذیریش از هیچ دستگاه اجرایی نخواهد بود.

وی ابراز داشت که بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو برای امر پشتسیبانی ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند امسال نیاز است که همه دستگاه ها موظف هستند در این راستا وارد میدان شوند و نسبت به رفع کمبودها و نیازها اقدام کنند.

وی ابراز داشت که بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو برای امر پشتسیبانی ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند امسال نیاز است که همه دستگاه ها موظف هستند در این راستا وارد میدان شوند و نسبت به رفع کمبودها و نیازها اقدام کنند.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طرح های عمرانی و برنامه های گرامیداشت دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت که مهمترین اولویت در این راستا نیز پیوست های رسانه ای و پرداختن به موضوع جهاد تبیین است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد که باید برنامه ها شاد و متنوع و پروژه های ایام الله دهه فجر همراه با پیوست رسانه ای و با محوریت مردم باشد و بتوان با ایجاد شور و نشاط و تزریق امید در مردم زمینه حضور آنها در پای صندوق های رای را نیز فراهم کنیم.

وی همچنین به همه دستگاه های خدمات رسان و مدیران در نهادهای مختلف نیز هشدار داد که باید زمینه رضایت مندی مردم را در همه حوزه ها به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشت فراهم کنند.

احمد زاده تصریح کرد که هم اینک و با تجه به ماه مبارک رمضان و همچنین ایام نوروز باید تمامی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تامین شود و بدانیم که کم کاری و سهل انگاری در این زمینه که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می کند از هیچ دستگاه متولی به ویژه در این برهه زمانی قابل قبول نیست.

وی گفت که تقارن انتخابات به عنوان رکن رعنای مردم سالاری دینی با ایام الله دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی و برنامه های اد و تنوع در این ایام و البته سایر اعیاد و روزهای معنوی و با نشاط ماه های رجب و شعبان و رمضان همه زمینه ای برای ایجاد صحنه های ناب از همدلی و وفادارای و انسجام و همبستگی مردم و ارتقای سطح بینش سیاسی آنها در این شرایط حساس است.

ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد پیش تر اعلام کرده بود که از مجموع ۱۵۴ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تعداد ۱۱۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

برای انتخابات پیش رو (۱۱ اسفند امسال) ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق در مجلس یازدهم شمار افراد تایید صلاحیت شده ۳۶ نفر معادل ۳۹ درصد ۹۳ داوطلب انتخاباتی بود در حالی که در این دوره ( مجلس دوازدهم) شمار افراد تایید شده ۱۱۹ نفر گزارش شده است.مختلف استان پیش بینی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر ، ۹ شهرستان و سه حوزه انتخابیه است که در انتخابات پیشین ( مجلس یازدهم) ۵۴۳ هزار نفر مشمول رای دادن بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha