بنیاد برکت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در مهاباد پرداخت کرد

مهاباد- ایرنا- تسهیل گر بنیاد برکت در مهاباد گفت: این بنیاد ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای امسال در سطح ۱۶ روستای این شهرستان پرداخت کرده است.

عبدالله امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنیاد برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با شناسایی روستاییان و افراد حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار متقاضی اشتغال، تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد و بازپراخت هفت ساله واگذار می کند.

وی با بیان اینکه هر ساله تعداد روستاهای هدف در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تعیین می شود، افزود: امسال ۱۱ روستا از توابع بخش مرکزی و پنج روستای بخش خلیفان به همراه محله محروم اصحابه سفید شهر، در دستور کار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت قرار دارد.

تسهیل گر بنیاد برکت در مهاباد بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۱ پرونده اشتغالزایی با مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده و ۱۴۰ پرونده دیگر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام و در مرحله پرداخت قرار دارد.

امینی اضافه کرد: متقاضیان تسهیلات بنیاد برکت نباید دارای بیمه تامین اجتماعی، شاغل و دارای تمکن مالی بالا باشند و تلاش می کنیم با بررسی شرایط مالی، افراد واجد شرایطی که اقدام به اشتغالزایی واقعی و کسب درآمد می کنند، از این فرصت و تسهیلات موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی بنیاد برکت، اشتغالزایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و روستایی است، گفت: برای اطمینان از راه ‌اندازی کسب ‌و کار و جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی، بازدیدهای دوره ‌ای از سوی مجریان و تسهیلگران بنیاد انجام می ‌شود.

مهاباد دارای بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی در قالب ۱۹۷ روستا واقع در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha