۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85365166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ بقعه متبرکه البرز میزبان جشن میلاد حضرت علی (ع ) 

کرج - ایرنا – همزمان با سالروز میلاد با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) ۴۵ بقعه متبرکه استان البرز امروز پنجشنبه میزبان جشن با شکوه این روز خجسته هستند.

به گزارش خبرنگارایرنا ، در این مکان های معنوی برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوعی به اجرا درآمده و بیش از ۲۰ موکب و ایستگاه صلواتی مقابل امامزاده ها، هیات های مذهبی استان البرز فعال شده است.
مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار استان البرز با در دست داشتن پرچم های رنگارنگ در حال شادمانی به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع) هستند.

نصب پرچم های یا علی(ع) در میادین و برافراشتن پرچم و نمادها در گذرگاه های شهر جلوه های زیبایی در شهر های استان ایجاد کرده و موجب شور و نشاط و هیجان در میان مردم شده است.

آیین معنوی اعتکاف در ۱۶۰ مسجد البرز

۴۵ بقعه متبرکه البرز میزبان جشن میلاد حضرت علی (ع ) 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف گفت: ۱۶۰ مسجد البرز به مدت سه روز میزبان معتکفان استان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولایی برحق» در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد مسجد حدود ۹۰ مسجد در شهرستان کرج میزبانی مراسم معنوی اعتکاف را عهده دار هستند.

وی با تاکید بر اینکه همچون سال های گذشته بسیاری از فعالان فرهنگی و خدمتگزاران حوزه اعتکاف، مساجد را برای برپایی اعتکاف مهیا کرده اند، اظهار کرد: در این سه روز خلوت دل برنامه های فرهنگی و تربیتی مختلفی از جمله مناجات خوانی، برگزاری نماز جماعت، نماز شب، ذکر سحری و روزه در طول ایام اعتکاف، محفل انس با قرآن، پاسخ به سوال و شبهات اعتقادی و مراسم توسل به اهل بیت(ع) برای معتکفین برگزار می شود.

مراسم معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن ماه سال جاری همزمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است و زمان مشخصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است.

در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود.

بنابر احادیث، اعتکاف همسنگ حج و عمره و موجب آمرزش گناهان و رهایی از آتش جهنم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha