گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌هایی همچون «جان جهان»، «راوی»، «مکنون»، «چهره‌ها»، «فضای منفی»، «سرگشتگی»، «آیینه روح» و «ابرها» بهمن ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «بعد از این»، «کشور تماشاچی‌ها»، «راوی»، «مکنون»، «واکاوی ۲»، «چهره‌ها»، نمایشگاهی از اساتید طبیعت‌گرا، «تمام احساساتم» و «درخت سودا» جمعه- ششم بهمن ماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند که آثاری از هنرمندان پشکسوت؛ امیرعلی جوادیان، داود امدادیان، علی رضا، جلال شباهنگی، یعقوب عمامه‌پیچ، زنده یاد پرویز کلانتری، بهرام دبیری، بهمن رضائی، اسماعیل شیشه‌گران، محمدعلی شیوایی و (کاکو) محمد فاسونکی در نمایشگاه‌های بهمن ماه به چشم می‌خورد.

همچنین نمایشگاه‌هایی به مناسبت روز غزه (۲۹ دی ماه) و سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر در بعضی از گالری‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«فرشته نگهبان، پدر» در نگارخانه ابن‌سینا

نمایشگاه خوشنویسی «فرشته نگهبان، پدر» به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر ششم بهمن ساعت ۱۵ در نگارخانه فرهنگسرای ابن‌سینا به نشانی شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته از ساعت ۸ تا ۱۷ ادامه دارد.

در این نمایشگاه ۵۲ اثر از آثار الهام غفاری یقین کاتب ممتاز قرآن کریم، شامل ۱۱ کتابت خطبه حضرت زهرا (س) به خط نسخ، ۲۷ تابلو که شامل خطوط نسخ و معلی و نقاشی‌خط و ۱۳ عدد سفالینه که برگرفته از فرهنگ و هنر ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

«جان جهان» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه «جان جهان» به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر حاصل تلاش هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی در رثای حضرت امیرالمومنین علی(ع) چهارم تا نوزدهم بهمن ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه جهانی هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ برپاست. این نمایشگاه دسترنج هنرمندانی است که آثارشان در موزه شهدا، حوزه هنری، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موسسه هنری هاتف سحر گردآوری شده است.

در این نمایشگاه منتخبی از آثار قدیمی، معاصر و گنجینه موزه امام علی(ع) و ۳۰ قطعه عکس امیرعلی جوادیان از بارگاه ملکوتی شاه نجف برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

حسین عینی‌بخش نیز در این نمایشگاه با مجموعه‌ای شاخص به تعداد ۱۱ اثر در اندازه‌های ۳ تا ۴ متر فرازهایی از تاریخ صدر اسلام را به نشانه ۱۱ امام شهید با تکنیک رنگ روغن و پر از اسرار به صورت واقع‌گرایانه و منبعث از نور به تصویر کشیده است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«قاب غمگین» در موزه فلسطین

نمایشگاه «قاب غمگین» به مناسبت روز غزه (۲۹ دی ماه) یکم تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۷ به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان شهیدبرادران مظفر، پلاک ۷۴ برپاست.

«قاب غمگین» شامل آثاری از هنرمندان تجسمی ایران همچون مصطفی گودرزی، عبدالحمید شریفی‌راد، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، احمد آقاقلی‌زاده، حمید عجمی، علی وزیریان‌ثانی، حسین یوزباشی، بهنام زنگی و صابر شیخ رضایی است که طی سال‌ها فعالیت در همراهی با مردم مظلوم فلسطین در قالب پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور خلق کرده‌اند.

«کرشندو [افزایش تدریجی بلندی آوا]» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی بیتا فیاضی در همکاری با «این کاهوتس» به نام «کرشندو [افزایش تدریجی بلندی آوا]» با گردآوری ولی محلوجی ششم تا ۱۱ اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ برپاست. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

«مکنون» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی سعیده میقانی با عنوان «مکنون» ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۰ بهمن روزهای عادی از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«کشور تماشاچی‌ها» در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه انفرادی بهرام شیردل با گردآوری رضا عابدینی ششم تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«بعد از این» در استخر

نمایشگاه گروهی «بعد از این» با آثاری از سمانه اسحاقی، دانا دهقان، شادی سلیمی، فائزه کرمی نوری، مینو کیانی و شادی ودایی ششم تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ دایر است. آثار این نمایشگاه با نگاه به آنچه ناگهان و بعد از سکونی بر انسان و احساساتش حاصل می‌شود، انتخاب شده و اکنون را مدنظر قرار داده است.

«اینجا، در حضور تو» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی وحید بیک‌وردی با عنوان «اینجا، در حضور تو» ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۲۴ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

«راوی» در گالری ایکس هما

نمایشگاه انفرادی نسرین صادقی بجد با عنوان «راوی» ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۱ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«خوابگرد» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه ساغر حمزه‌لو با عنوان «خوابگرد» ششم تا ۲۱ بهمن شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل ست.

«فرار اول» در آداپا

نمایشگاه انفرادی سبا مجد با عنوان «فرار اول» نخستین رویداد از سری خاطرات هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آداپا به نشانی میدان ولی‌عصر، کوچه‌ سازش، کوچه‌ پنجم، کوچه‌ صومعه‌سرا، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۰ بهمن ساعت ۱۰ تا ۲۰ دایر است.

«واکاوی ۲» در گالری سیحون

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «واکاوی ۲» با گردآوری علیرضا پویا ششم تا ۱۸ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«چهره‌ها» در بستان

نمایشگاه انفرادی نعمت لاله‌ای با عنوان «چهره‌ها» ششم تا ۱۸ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«پرچم سفید» و «سگ‌های پوشالی» در اُ

نمایشگاه‌های انفرادی مجید بیگلری با عنوان «پرچم سفید» و «سگ‌های پوشالی» آثار سارا عباسیان ششم تا ۱۷ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است.

«فرا شد» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی آنیما احتیاط با عنوان «فرا شد» با گردآوری سجاد باغبان ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۷ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد.

«فضای منفی» در گالری شمیس

نمایشگاه انفرادی آثار مجسمه و نقاشی‌خط غلام‌حسین فرخ‌نسب با عنوان «فضای منفی» ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت افتتاح می‌شود و تا ۱۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه پیش رو با تکیه بر دو رویکرد ساخته و پرداخته شده است؛ رویکرد اول با تاثیرپذیری از مجسمه‌های مقوایی پیکاسو و براساس نگاه تجریدی و تبدیل نقاشی دوبعدی به یک حجم سه بعدی شکل گرفته و رویکرد دوم با تکیه بر خط کوفی برای انطباق با جهان امروز و پرهیز از خوانایی آن است. ترکیب این دو برای رسیدن به مفهومی جدید و برای به دست آوردن فضای متضاد در زندگی مدرن و امروزی انسان است تا او را به فضای خاطره انگیز گذشته ببرد.»

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

نمایشگاهی از اساتید طبیعت‌گرا در گالری آتبین

نمایشگاه گروهی نقاشی از اساتید طبیعت‌گرا؛ داود امدادیان، علی رضا، جلال شباهنگی، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی و علی گلستانه ششم تا ۱۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«تمام احساساتم» در گالری با

نمایشگاه آثاری از گیسا اسدی و سهیل غفاری با عنوان «تمام احساساتم» ششم تا ۱۶ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست.

«عکس معدن» و «دومین نقاشی معاصر ایران» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه نخستین جشنواره ملی «عکس معدن» ششم بهمن ساعت ۱۷ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۱۶ بهمن برپاست. با پایان داوری نخستین جشنواره ملی عکس معدن بعد از بررسی عکس‌ها و مجموعه‌های رسیده به دبیرخانه، ۶۳ عکس از ۴۲ عکاس و ۶ مجموعه عکس از ۶ عکاس برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شدند.

نمایشگاه آثار «دومین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران» با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران و شرکت بیمه سامان دوم تا ۱۱ بهمن در گالری‌های استاد ممیز، استاد میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

در این فراخوان یکهزار و ۸۹ هنرمند با بیش از ۲هزار و ۸۰۰ اثر شرکت کردند. در مرحله اول (آنلاین) این رویداد ۲۰۴ اثر از ۱۸۲ هنرمند پذیرفته شد که از این تعداد در مرحله دوم ۱۸۵ اثر از ۱۷۳ هنرمند برای نمایش در گالری‌های انتخاب شده است. آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد، توسط هیات انتخاب و داوری آثار متشکل از جمشید حقیقت‌شناس، رضوان صادق‌زاده و معصومه مظفری بررسی شده است.

خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

«سرگشتگی» در گالری بینش

نمایشگاه انفرادی مجسمه گندم محسنی با عنوان «سرگشتگی» ششم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری بینش به نشانی خیابان ولی عصر، پایین تر از پل پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«درخت سودا» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه آثار نقاشی مهدی (هومن) مهری با عنوان «درخت سودا» شامل ۲۷ اثر با متریال آکرلیک و رنگ روغن ششم تا ۱۱ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه بهارک به نشانی میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک دایر است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

نقاشی‌های علی گنجی در گالری شیث

نمایشگاه نقاشی‌های علی گنجی هنرمند خودآموخته ششم تا یازدهم بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری شیث به نشانی چهارراه ولی‌عصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی، پلاک ۱۰ برپاست.

«بوبک» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه عکس «بوبک» (گذر زمان) با آثاری از ۳۲ هنرمند و نمایشگاه‌گردانی مونیکا بختیاری فرد ششم بهمن ساعت ۱۴ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا ۱۱ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۶ برپاست. مراسم اختتامیه نیز ۱۲ بهمن از ساعت ۱۲ در این نگارخانه برگزار می‌شود.

از جمله هنرمندان حاضر در این رویداد هنری می‌توان به علی اللامی، علی اسمعیلیان، عارفه اقتصادی، زینب بابایی، الینا بختیاری فرد، مهدی چعبی، علیرضا حبیبی‌زاده قهرود، سیدموسی حسینی، شایان حسینی‌پناه، علیرضا حسینی مقدم، غزل حق‌مرادی، متین خاکی، علیرضا خیراندیش، فرشاد دباقی، فاطمه درویشی، لیلا رضاخانی، سمیرا سرحدی، فایزه سلطانی، مینا شورکی، نیکو صمدی، رضا عباسی، شهراد متولی، سیدمجید میرعبدالهی، فاطمه میروهابی، راضیه نبی، پردیس نصرتی و سعید نمازی اشاره کرد.

«نسل نو» در کوشک باغ هنر

نمایشگاه گروهی نقاشیخط «نسل نو» شامل ۸۰ اثر از ۹ بانوی هنرمند با نمایشگاه گردانی محمد بخشی زاده چهارم تا دهم بهمن همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در گالری کوشک هنر واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، ورودی کتابخانه ملی، بلوار شهدای بانک مرکزی برپاست. معیار انتخاب هنرمندان این نمایشگاه علاوه بر تایید اساتید صاحب نظر، جوان بودن و دید حرفه‌ای به هنر بوده است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«آیینه روح» در نگارخانه شفق

نمایشگاه گروهی خوشنویسی «آیینه روح» شامل آثار ۱۳ هنرجوی خوشنویسی لاتین به سرپرستی ستار مخلص یکم تا دهم بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده دایر است.

در این نمایشگاه آثاری با استفاده از خوشنویسی لاتین و به سبک کاپرپلیت از لیلا اشرفی، منیر زاهد خادمی، سروناز پرنیان، آمنه ارژوان، سعیده شادمان، فاطمه میرزایی، فاطمه سلیمی، مریم قناد، مشتاق حسین دوست، مریم ربیعی، فریبا محسنی، فرزانه کیانی و زهرا غلامی به نمایش گذاشته شده است.

«خانه» در بام

نمایشگاه مجسمه (پاپیه ماشه) فافا محمدی با عنوان «خانه» پنجم تا دهم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ دوم برپاست.

«اسناد و تصاویر تاریخی» و «نان آوران کوچکِ نارنجی» در برج آزادی

نمایشگاه «اسناد و تصاویر تاریخی از قاجار تا انقلاب اسلامی» همزمان با چهل و پنجاهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل یکصد سند و تصویر از ۱۵۰ سال مبارزه و مقاومت مردم ایران در برابر استبداد و استعمار از دوره قاجاریه، قیام تنباکو، نهضت مشروطیت، پهلوی اول و دوم تا پیروزی انقلاب اسلامی ۲۸ دی تا ۱۷ بهمن ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه‌های تالار آیینه و اقوام برج آزادی برپاست.

این نمایشگاه با مشارکت پژوهشکده تاریخ معاصر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران و برج آزادی برپا شده است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

نمایشگاه گروهی نقاشی «نان آوران کوچکِ نارنجی» شامل ۴۵ اثر ابوالفضل چوپان نژاد، نازنین زهرا چوپان نژاد، باران رضایی، امیرحسین بقایی، امیرحسن بقایی، نگار تاجیک، آرتین سیدی، آیلین سیدی، کژال قنبری سروش، خزان قنبری سروش، ملیسا زنگنه و ملیسا جعفری با موضوع خانواده از چهارم تا ۶ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۸ در کافه گالری برج آزادی برپاست. در این آثار از تکنیک‌های مختلف مدادرنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل استفاده شده است.

عواید فروش از آثار هنری این کودکان تحت پوشش دستان مهربان در شب‌های نوروزی به نفع کودکان بی‌سرپرست و برآورده کردن آرزوی آنان اختصاص پیدا می‌کند.

«الگوریا» در خاک

نمایشگاه گروهی «الگوریا» با آثاری از علی اتحاد، مسعود اخوان‌جم، مجتبی رمزی، گلناز فتحی، شهرام کریمی، هوراد گرجی و بهداد لاهوتی ۲۹ دی تا ۳۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک برپاست.

«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

دومین بخش نمایشگاه ویدیو اینستالیشن «مرا به نام خطاب کن» با آثار محمد پرویزی ۲۹ دی تا ۲۷ بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ (پلتفرم ریزوم) به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برقرار است.

«به یاد پرویز کلانتری» در آرت سنتر

نمایشگاه آثار زنده یاد پرویز کلانتری نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه نگار فقید، مروری بر ۶۰ سال آثار نقاش کویر ۲۹ دی تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم کلانتری آمده است: «باد می‌وزد. می‌توانی در مقابلش هم دیوار بسازی، هم آسیاب بادی، تصمیم با توست. زیباترین حکمت دوستی، به یاد هم بودن است، نه در کنار هم بودن. دوست داشتن بهترین شکل مالکیت و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است. خوب گوش کردن را یاد بگیریم گاه فرصت‌ها بسیار آهسته در می‌زنند. مهم بودن خوب است ولی خوب بودن خیلی مهمتر است.»

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

نمایش آثار شهره مهران در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی آثار شهره مهران ۲۹ دی تا ۲۴ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه؟» شهره مهران همیشه شاهد شهر ما بوده او تا امروز کنج و کنار تهران را در لفافه میپیچید و پنهان میکرد تا آنچه نمیبینیم را تخیل کنیم و از ورای پیچ و خم این خیال سوژه هایش را نافذتر ببینیم. اما این بار پرده کنار رفته است سوژه لغزان اما مقتدر حالا همه چیز قاب است چیزی که محو شده شهر ما است. این شهر با ما چه کرده که این گونه سزاوار ناپدیدی است؟»

«ابرها» گالری +٢

نمایشگاه انفرادی الهه فرضی با عنوان «ابرها» ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست.

«معبد آگاهی» و «فرشته‌های زشت» در سو

نمایشگاه‌های انفرادی علی ملک با عنوان «معبد آگاهی» و آثار پانیذ سهرابی با عنوان «فرشته‌های زشت» ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپا هستند.

نقاشی‌های احمد نصرالهی در هور

نمایشگاه آثار نقاشی‌ احمد نصرالهی ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دایر است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«جرس» در نگارخانه نگر

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار امیرشاهرخ فریوسفی با عنوان «جرس» ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی» در گالری سهراب

نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی، طراحی و چاپ بهرام دبیری نقاش نوگرا با عنوان «ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی» ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ دایر است. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«دو دیدگاه» در گالری آواد

نمایشگاه آثار نقاشی کامبیز حضرت پور و رضا علیزاده با عنوان «دو دیدگاه» ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آواد به نشانی پاسداران، بالاتر از چهارراه فرمانیه، روبه روی بلوار دستواره، پلاک ۴۹۵، ساختمان نارنجستان، طبقه سوم برپاست.

در این نمایشگاه، تعدادی از آثار این دو هنرمند که بیشتر با موضوع حیوانات است، به نمایش درمی‌آید. این آثار با نگاه ویژه هنری و تکنیک‌های متنوع در قالب نقاشی و طراحی ارائه شده است.

«دِژاوو» در گالری اِچ

نمایشگاه انفرادی مریم شجاعی با عنوان «دِژاوو» ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج ، پلاک ۱۰ برپاست.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«تفاوت و تکرار» در دنا

نمایشگاه آثار نقاشی سینا یعقوبی با عنوان «تفاوت و تکرار» ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ دایر است.

«مستتر» در گالری عصر

نمایشگاه آثار نقاشی مریم صلاحی با عنوان «مستتر» ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«شامگاه» در گالری امکان

نمایشگاه انفرادی سوده باقری با عنوان «شامگاه» ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برقرار است.

«مقاله سه بعدی درباره‌ی خاطرات تاشو» در یافته

نمایشگاه انفرادی چیدمان و مجسمه طرلان لطفی‌زاده با عنوان «مقاله سه بعدی درباره‌ی خاطرات تاشو» ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت برپاست.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«رویش» در گالری افرند

نمایشگاه انفرادی رویا اولادحاجی با عنوان «رویش» ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ برقرار است.

«تلنگری به نقش و رنگ» در گالری بهروز

نمایشگاه گروهی نقاشی «تلنگری به نقش و رنگ» با آثار فیروزه اخلاقی، اکرم افضلی، کامبیز برنجی، مصطفی خزایی، منصور خیرخواه، شادی داوری، محمدعلی سعیدی، بهروز گتمیری، آسیه گونه‌زاده، پژمان متقیان، محسن ناصریان، بهداد نجفی‌اسدالهی و نیوشا نیوژپور، ۲۹ دی تا ۱۱ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری بهروز به نشانی خیابان ولی‌عصر، روبه روی خیابان فاطمی، خیابان عبده، شماره ۴۶ دایر است.

«اوسفریت-واحد۸» در گالری دیدار

نمایشگاه گروهی «اوسفریت-واحد۸» با محوریت رسانه‌های نو، مطالعه موردی سفره با آثاری از فریده عبادی، مریم اردلان، میترا اردلان، غزال زارع، سارا کشمیری، سارا ساسانی، ستاره حسینی، سمیرا پهلوانی، المیرا ابوالحسنی، افسانه سلیم‌بیاتی و آنیتا هاشمی‌مقدم با گردآوری غزل زارع ۲۹ دی تا ۱۱ بهمن شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دیدار به نشانی خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ برقرار است. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

مروری بر آثار بهمن رضائی در گالری مژده

نمایشگاه انفرادی بهمن رضائی کاریکاتوریست، نقاش، تصویرگر و شاعر طنزپرداز پیشکسوت ۲۹ دی تا دهم بهمن ساعت ۱۲ تا ۱۸ در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک برپاست.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«دراماتورژی با قیچی» در گالری ثالث

نمایشگاه کلاژهای مهدی چاکری با عنوان «دراماتورژی با قیچی» ۲۹ دی تا دهم بهمن ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ برپاست.

«سپینود» در گالری ویستا

نمایشگاه آثار نقاشی رویا مزروعی با عنوان «سپینود» ۲۹ دی تا دهم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برپاست.

«و آنگاه نبودم» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی آزاده اعتباریان با عنوان «و آنگاه نبودم» ۲۹ دی تا دهم بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برقرار است. گالری پنجم بهمن تعطیل است.

«پاییز ۰۱» در گالری شم

نمایشگاه انفرادی جلال پرویزحمیدی با عنوان «پاییز ۰۱» ۲۹ دی تا نهم بهمن به جز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد۱۲ دایر است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«لطفی، تقاطع مشاهیر ۴» در گالری گویه

چهارمین دوره نمایشگاه گروهی نقاشی «لطفی، تقاطع مشاهیر» شامل ۲۱ اثر از هنرمندان؛ رضا بانگیز، شیرین پیله‌وری، عربعلی شروه، اسماعیل شیشه‌گران، محمدعلی شیوایی، (کاکو) محمد فاسونکی، شهرام کریمی، علی گلستانه، نعمت لاله‌ای، حسین مجنی، مژگان مظفری، احمد نصرالهی، حمید هادی‌نژاد ۲۹ دی تا نهم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه به نشانی میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برپاست.

«دیگران» در گالری شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی کامیار صادقی با عنوان «دیگران» ۲۹ دی تا نهم بهمن به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

«کلکسیونر مدرن» در آرتیبیشن

پانزدهمین دوره نمایشگاه «کلکسیونر مدرن» با آثاری از هنرمندان مطرح و نام‌آشنای هنر مدرنیسم ۲۹ دی تا هشتم بهمن ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه‌ آرتهال دایر است.

آثاری از هنرمندان مدرنیست ایران از جمله محمدعلی ترقی جاه، مش اسماعیل، رضا مافی، هوشنگ پزشک‌نیا، ژازه تباتبایی، مهدی ویشکایی، جعفر روحبخش، محمد فاسونکی، مهدی سحابی، منوچهر نیازی، عین‌الدین صادق زاده، نصرالله افجه‌ای، بهمن جلالی، پریدخت مشکزاد، منصور قندریز، طلیعه کامران، مکرمه قنبری، آیدین آغداشلو، مجتبی رمزی، رضا بانگیز، هانیبال الخاص، صادق تبریزی، ناصر اویسی، محمود جوادی پور، چنگیز شهوق، بهمن محصص، گارنیک درهاکوپیان، منوچهر یکتایی، نصرت‌الله مسلمیان و محسن وزیری در نمایش کلکسیونر پانزدهم به نمایش گذاشته شده است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

مروری بر آثار دیده نشده علی روح الامینی

نمایشگاه مروری بر آثار دیده نشده علی روح الامینی با گردآوری منا خوش اقبال ۲۹ دی تا هشتم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول برپاست.

«عبور از سایه‌ها» در باوان

نمایشگاه آثار نقاشی رقیه نجدی با عنوان «عبور از سایه‌ها» ۲۲ دی تا ۲۳ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«لاله» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی ملیکا شفاهی با عنوان «لاله» ۱۵ دی تا ششم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.

گالری‌گردی بهمن ماه؛ «جان جهان» در «مکنون»

«دست‌ها و دوست‌ها» در گالری دلگشا

نمایشگاه انفرادی سهیل مختار با عنوان «دست‌ها و دوست‌ها» ۲۲ دی تا ۱۸ بهمن به جز روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ دایر است.

«دو وضعیت آگاهی» در فضای نمایش سام

نمایشگاه «دو وضعیت آگاهی» آخرین مجموعه از مجسمه‌های محمدحسین عماد توسط پروژه‌های مرجان خلیلی با همکاری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱، ۱۵ دی تا ۱۳ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در فضای نمایش سام به نشانی الهیه، خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی) روبه‌روی خیابان کوهیار، مرکز تجاری سام سنتر، طبقه زیر همکف دایر است.

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha