تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

تهران - ایرنا - نمایشگاه‌هایی همچون «خیابان انقلاب»، «آغ»، «هنر پیشکسوتان»، «قصه‌های خیال انگیز»، «بازگشت» و «خلوص»، بهمن ماه و همزمان با شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان هستند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران»؛ منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) در موزه هنرهای معاصر تهران و بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر این جشنواره تا ۳۰ بهمن ماه در نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا فرهنگستان هنر برپاست.

همچنین به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، نمایشگاه‌هایی در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها برپا هستند و طبق روال پایان هفته‌ها نمایشگاه‌هایی نیز در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران افتتاح می‌شوند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«خیابان انقلاب» در فرهنگسرای اشراق

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گالری فرهنگسرای اشراق افتتاح شده و نمایشگاه عکس «خیابان انقلاب» از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ساعت ۹ تا ۱۸ در این گالری به نشانی انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفرپناه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، ۵۰ عکس از کتاب «پوسترهای انقلاب اسلامی» به نمایش گذاشته شده است. انتشارات سوره مهر کتاب «پوسترهای انقلاب اسلامی ایران» با پژوهش محمدرضا توکلی صابری و با مقدمه نورالدین زرین‌کلک را به چاپ رسانده است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«انقلابی در رنگ‌ها» در برج آزادی

نمایشگاه هنرهای تجسمی انفرادی و گروهی «انقلابی در رنگ‌ها» به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۹ تا ۲۴ بهمن ساعت ۹ تا ۱۸ در کافه گالری و تالار آسمان برج آزادی برپاست.

این نمایشگاه با مدیریت لیلا شاهنجرینی شامل ۳۵ اثر از پریسا پیغان، نازآفریت نادری، نوشین رعیت، نازی دهقانی، زهرا کریمی پور، فاطمه شاهسون، فیروزه آرمانفر و زهرا سلیمی خلیق در سبک‌های گوناگون و رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از جمله سبک رئالیسم، نقاشی، هنرمفهومی هنرهای انقلاب، طراحی پوستر است. «انقلابی در رنگ‌ها» میثاقی ماندگار با انقلابی جاویدان است که می‌توان آن را از دریچه هنر دید، میثاقی به رنگ خون هزاران شهید و هزاران زن و مرد، پیوندی از جنس نور از جنس فجر.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«روزهای انقلاب» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «روزهای انقلاب» عکس‌های میشل ستبون عکاس فرانسوی از انقلاب ۱۳۵۷ به‌ مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، ۱۱ تا ۳۰ بهمن شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز برپاست. موزه عکسخانه روزهای تعطیل رسمی و جمعه‌ها تعطیل است.

«شاهدِ شهر» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر؛ عکس‌های محمدباقر قاسم از نهضت انقلاب اسلامی در سمنان» به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ بهمن تا ۱۷ اسفند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه از پروژه‌های «فراتهران» خانه عکاسان ایران و شامل ۴۰ عکس سیاه و سفید است که قاسم عکاس پیشکسوت در سال ۱۳۵۷ از تظاهرات مردم، تشییع پیکر دو نوجوان شهید، ابراز شادی مردم از بازگشت رهبر انقلاب، پاکسازی اماکن عمومی از اقلام و ابزار غیرشرعی عکاسی کرده و وقایع شهر سمنان را از لنز دوربین قطع متوسط ۶ در ۶ روایت می‌کند.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«فجر» در نگارخانه آفرینش

نمایشگاه گروهی نقاشی و خوشنویسی «فجر» آثار مریم میکائیلی‌نیا، نفیسه احمدی، فرزانه ناصری، مژگان مختاری‌فرد و نرگس امیری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌ مبارک فجر، با هدف پاسداشت رشادت‌ها و نمایش رویدادهای منجر به پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۴ تا ۲۵ بهمن ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهیدستاری، جنب شهر کتاب دایر است.

«طلیعه نور» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه گروهی عکس «طلیعه نور» شامل عکس‌های برگزیده هنرمندان عکاسی همچون بهمن جلالی، هادی هراجی و رعنا جوادی همزمان با دهه مبارک فجر با همکاری موزه عکسخانه شهر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه گلستان واقع در نارمک، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۲۰ تابلو عکس از قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ به نمایش گذاشته شده است.

«همه‌ ما می‌توانستیم سیمرغ باشیم» و «فرونشست - بخش دوم» در یافته

نمایشگاه انفرادی بابک حقی عکاس و هنرمند حوزه هنرهای تجسمی با عنوان «همه‌ ما می‌توانستیم سیمرغ باشیم» ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است. همچنین نمایشگاه چیدمانی از گلاره گودرزی و پیام پارسافر با عنوان «فرونشست - بخش دوم» ۲۰ تا ۲۴ بهمن در گالری عمق یافته برپاست.

آثار بیژن نعمتی شریف در گالری فَر

نمایشگاه آثار نقاشی زنده یاد بیژن نعمتی شریف مجسمه‌ساز، نقاش، طراح و سازنده عروسک، ٢٠ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری فَر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۱۷ افتتاح می‌شود و تا چهارم اسفند ساعت ۱۴ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی تعطیل است. این نمایشگاه نگاهی کامل به دوره‌های نقاشی برجسته نعمتی شریف دارد.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«دو دل» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی فرهاد احرارنیا با عنوان «دو دل» ۱۳ بهمن تا چهارم اسفند دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه‌ای از آثار کمتر دیده شده فرهاد احرارنیا برای اولین نمایشگاه انفرادی هنرمند در سرزمین خود انتخاب شده‌اند که گواهی بر تعامل شاعرانه و ظریف این هنرمند با زادگاه بسیار ستوده شده و محبوبش (شیراز) هستند. علایق و رویکردهایی که در دهه ۱۹۶۰ ایران شکل گرفت، به عنوان یک چالش شخصی در مسیر کشف و رشد مستمر، دستمایه هنرمند قرار می‌گیرد تا راه کردها و استعاره‌های بصری جدیدی برای آشکار کردن بیان‌های جایگزین هنرمندان دوران مدرن را بیابد که این همه ریشه در عمق هنرها، صنایع دستی و فلسفه‌های کلاسیک ایرانی دارد.»

«نبض» در امکان

نمایشگاه انفرادی آثار نوشین شفیعی با عنوان «نبض» ۲۰ بهمن تا چهارم اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برپاست. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«آغ» در گالری اِچ

نمایشگاه آثار نقاشی سحر جعفری با عنوان «آغ» ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ افتتاح می‌شود و تا چهارم اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«دَد خیال» در گالری والی

نمایشگاه آثار نقاشی فرشته همتی با عنوان «دَد خیال» ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا چهارم اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد.

«رسیدگی» در گالری بُستان

نمایشگاه انفرادی سارینا سلیمی با عنوان «رسیدگی» ۲۰ بهمن تا دوم اسفند به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

«ویتامین s» در سیحون

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «ویتامین s» با همکاری منصور نصرت نظامی ۲۰ بهمن تا دوم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«هنر پیشکسوتان» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی «هنر پیشکسوتان» با آثار هنرمندانی همچون اردشیر محصص، تاها بهبهانی، ژازه تباتبایی، سیراک ملکونیان، صادق تبریزی، علی‌اکبر صادقی، محمدعلی ترقی‌جاه، مکرمه‌ قنبری، منوچهر نیازی، هانیبال الخاص ۲۰ بهمن تا دوم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«میراث/۲» در گالری ثالث

نمایشگاه اسکنوگرافی‌های امیرعلی گلریز با عنوان «میراث/۲» ۲۰ بهمن تا یکم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ و سایر روزها ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

«شعری از کتان» در گالری آتبین

نمایشگاه گروهی هنر فایبر با عنوان «شعری از کتان» و آثاری از لیلا ابراهیم زاده، پریسا تقی پور، مهرگان شمس، افسانه مدیرامانی، کتایون معادلیان، دلپذیرمیرآفتابی و شیرین میرجمالی به انتخاب امین پورامین ۲۰ بهمن تا یکم اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

آثار علی صادقی و «ناسور» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی علی صادقی و «ناسور» آثار آذین ذوالفقاری ۲۰ بهمن تا یکم اسفند دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپا هستند. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

همچنین آثار کیمن مه‌آبادی با عنوان «گاهی در حال فکر کردن به گذشته مچ خودم را می‌گیرم» از ۱۳ بهمن تا ۲۳ بهمن در ویترین گالری اُ به نمایش گذاشته شده است.

«قصه‌های خیال انگیز» در گالری سهراب

نمایشگاه آثار زنده یاد محمدعلی ترقی جاه با عنوان «قصه‌های خیال انگیز» ۲۰ تا ۳۰ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است. حدود چهل اثر از دوره‌های مختلف کاری زنده یاد ترقی جاه در این نمایشگاه ارایه می‌شود.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

ترقی جاه از پیشگامان هنر نوگرای ایران بود که با نقاشی‌های شاعرانه و حضور تجریدی اسب‌هایش صلح و آرامشی ماندگار را برای انسان امروز به ارمغان می‌آورد. در آثار او عناصر و اجزای تابلو کیفیتی رها گونه و سبک‌بال دارند. اسب‌ها و خروس‌های ساده‌شده او هر چند در بادی امر ذهن بیننده را به سمت نقاشی‌های مکتب سقاخانه می‌کشانند، با این حال به جهت اندک بودن مایه‌های سنتی این نقاشی‌ها خیلی زود راه خود را از سقاخانه جدا می‌کنند. با وجود استفاده از خط و متن به عنوان یک بافت یا چهره‌های زنان در کنار اسب‌ها، آنچه در فضای کلی نقاشی‌های ترقی جاه برجستگی و غلبه دارد فضای شخصی هنرمند است.

«برگ‌/ لایه‌ها» و «چشمخانه‌های خالی» در گالری ویستا

نمایشگاه آثار نقاشی میلاد پورحق‌گو با عنوان «برگ‌/ لایه‌ها» ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱افتتاح می‌شود و تا ۳۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد. همچنین نمایشگاه انفرادی ساناز حمزه با عنوان «چشمخانه‌های خالی» ۲۰ تا ۳۰ بهمن در گالری ویستاپلاس دایر است.

«برگ درختان سبز» در گالری بینش

نمایشگاه آثار نقاشی سهیلا اینانلو با عنوان «برگ درختان سبز» با گردآوری الهه مقدمی ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری بینش به نشانی خیابان ولی‌عصر، پایین تر از پل پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«زمین بازی» در گالری ژینوس

نمایشگاه انفرادی خاطره دورکی با عنوان «زمین بازی» ۲۰ تا ۲۶ بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ژینوس به نشانی خیابان فاطمی، خیابان‌ ولی‌عصر، روبه روی متروی جهاد، پلاک‌ ۲۱، طبقه اول دایر است. در آیین افتتاحیه پرفورمنس «خط بازی» با نمایشگاه‌گردانی و کارگردانی مهدیار پیرزاده اجرا می‌شود.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«پرواز» در گالری زرنا

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «پرواز» با نمایشگاه‌گردانی استاد آذر شاه‌آبادی و آثاری از آذر شاه‌آبادی، اعظم شاه‌آبادی، فریبا افشاری، سارا عرفانی، عصمت طاووسیان، زهرا علی‌اکبر، عسل سرزارع، نازنین شاه‌آبادی، زهرا خورسند، همایون محمدپور، ثنا شهامت، الیسا حسن‌زاده، سارا شهلایی، نرگس عبادی، زهرا عباسی، مریم نامدار، ستایش ضروری، شادی صفاری، هستی حسینی، غزل عبداللهی، سهیلا میرزایی، فاطمه پورمسعود و آیلین مصیبی ۲۰ بهمن‌ ساعت ۱۶ در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین وصال شیرازی و دانشگاه، کوچه اسکو، پلاک ۱۰، طبقه دوم افتتاح می‌شود و تا ۲۵ بهمن‌ ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

در این نمایشگاه ۳۶ اثر نقاشی با موضوع آزاد به نمایش درمی‌آیند. همچنین اعظم شاه‌آبادی به عنوان مدیر اجرایی و استاد کیوان یادگاری (از هامبورگ) در این نمایشگاه حضور دارند. گالری در تعطیلات رسمی تقویم و روزهای پنجشنبه، تعطیل است.

«انسان سال دو» در نقش‌جهان

نمایشگاه ملی آثار اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی همچون مرتضی گودرزی (دیباج)، حنانه آجورلو، نازنین احدی، بنفشه اسدالله‌زاده، مرجان اسفندی، محمدحسین شاهوردی، ملیحه حسینی مطلق، جلال الدین سخا و زهرا عبدالمالکی با عنوان «انسان سال دو» با مدیریت هنری سمیه ولیان و مدیریت اجرایی بنفشه اسدالله‌زاده، ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ بهمن به جز شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«بازگشت» در نگارخانه احسان

نمایشگاه هنرهای تجسمی گروه نقش هنر با عنوان «بازگشت» شامل ۳۲ اثر از ۲۵ هنرمند با گردآوری پروین معراجی ۲۰ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ دایر است.

«جریان» در زیرزمین دستان

نمایشگاه گروهی «جریان» با آثاری از ساسان ابری، ناصر بخشی، صدرا بنی‌اسدی، شایان سجادیان، هانیه صدری، امیرنصر کم‌گویان، محمدرضا عرب خزائلی، مینا محسنی، آلیشیا مرصعی، مینا محمدی و سوفیا یگانه ۱۳ بهمن تا چهارم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰‏‎، سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.

«زام» در گالری ماه

نمایشگاه آثار نقاشی هاوار امینی با عنوان «زام» ۱۳ بهمن تا ۲۰ اسفند به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ برپاست.

دوازدهمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران

«دوازدهمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» شامل ۲۵۰ اثر نقاشی، نقاشیخط، طراحی، مجسمه، عکس، چاپ دستی از ۱۰۳ هنرمند با نگاه مدرن و معاصر با نمایشگاه‌گردانی محمدعلی سعیدی ۱۳ بهمن تا ۱۵ اسفند ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به جز روزهای تعطیل در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه روی پارکینگ طبقاتی لاله دایر است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«اتفاق مدام» و «من» در ایوان

نمایشگاه‌های آثار نقاشی الهه ترابی با عنوان «اتفاق مدام» با گردآوری امیر خداپناهی و آثار حجم آرش پایا با عنوان «من» ۱۳ بهمن تا چهارم اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک دایر هستند.

«دلقک؛ بدون عنوان» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی امیرمهدی زاهدی با عنوان «دلقک؛ بدون عنوان» ۱۳ تا ۲۷ بهمن ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«به رنگ آب» در گالری جاوید

نمایشگاه گروهی آبرنگ با عنوان «به رنگ آب» با آثار هنرمندانی همچون بیوک احمری، علی گلستانه، احمد اسفندیاری، علی اکبر صادقی، شهرزاد زمهریری، هما غفارزاده و ابراهیم فرجی، ۱۳ تا ۲۷ بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست.

«مشق مهر» در ترانه باران

نمایشگاه «مشق مهر» مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی و کتابت از مجموعه قرآنی استاد حسین قربانی ۱۳ تا ۲۷ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۹ در نگارخانه تخصصی هنر ایرانی - اسلامی ترانه باران به نشانی اقدسیه، خیابان عزت‌الله انتظامی، بعد از چهارراه منجیل،‌ بن بست عباس‌زاده، پلاک سه، زنگ ۲ برپاست. در این نمایشگاه که با نمایش حدود ۳۰ اثر با خط نستعلیق همراه است گزیده‌ای از سوره‌ها و آیات قرآن پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد که با تذهیب و هنر اسلامی در هم تنیده و اثری خاص را به وجود آورده است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«خاطرات خیال دل انگیز» در گالری کوین

نمایشگاه آثار نقاشی نسرین تقوی با عنوان «خاطرات خیال دل انگیز» ۱۳ تا ۲۷ بهمن روزهای هفته ساعت ۱۶ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری کوین به نشانی زعفرانیه، خیابان پسیان، کوچه سینایی، پلاک ۲۴ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«در جستجوی پیوستار» در باشگاه

نمایشگاه و کارنمای گروهی عکس با عنوان «در جستجوی پیوستار» با نمایشگاه‌گردانی هوفر حقیقی ۱۳ تا ۲۷ بهمن روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه واقع در کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزدهم، طبقه سه برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

این کارنما با آثاری از امید امیدواری، فوژان پارسا، اکبر ترابی، هوفر حقیقی، فرناز دمنابی، زروان روح بخشان، سپیده صفیاری، فرزانه فاضلی، مینو فرحزادی، مهران فرید، مسعود قرایی، بابک کاظمی، علی منوچهری، ساسان مویدی، محمودرضا نوربخش و محسن یزدی‌پور به خوانش متفاوتی از مفهوم شهر می‌پردازد.

«با بیست دهان سخن گفتن» در گالری آریا

چهارمین نمایشگاه انفرادی روح الله شمسی زاده ملکی مجسمه‌ساز و پژوهشگر با عنوان «با بیست دهان سخن گفتن» ۱۳ تا ۲۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است.

«توافق پنهان» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه دیجیتال آرت محمد کریمی نیا با عنوان «توافق پنهان» ۱۳ تا ۲۷ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ با همکاری گالری نگر در گالری‌های استاد مرتضی ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برپاست.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«سرزمین تروماهای پلاستیکی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه ژاله با عنوان «سرزمین تروماهای پلاستیکی» ۱۳ تا ۲۷ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

«دو سال هم‌جواری با کوه» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی سعید خالقی با عنوان «دو سال هم‌جواری با کوه» ۱۳ تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست. گالری ۲۲ بهمن تعطیل است.

«پرنده» در گالری کاما

نمایشگاه آثار نقاشی محمد مستان‌دهی با عنوان «پرنده» ۱۳ تا ۲۴ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول برقرار است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«فراتر از دو بعد» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازان با عنوان «فراتر از دو بعد» ۱۳ تا ۲۴ بهمن هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان فرشته، روبه روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال دایر است.

در این مجموعه ۳۰ مجسمه به انتخاب دنیا مشرفی از کامران شریف، روزبه نعمت شریف، رضا بانگیز، بیتا فیاضی، فرزانه حسینی، هومن بابایی زالد، محسن غلامی، میترا ارباب سلجوقی، نیلوفر موسوی، حامد رشتیان، محمدرضا یزدی، مهدی شیر احمدی، کوشا موسوی، سارا توانا، مهسا کریمی، عادل علاسوند، بهروز دارش، قدرت الله عاقلی، حسین شناور، محمدرضا خلجی، کیان وطن، افشین باقری، حسین آزادی، آزاده سپیدی، الهام هندویی و محمد مردی به نمایش درآمده است.

«خلوص» در نگارخانه هنر

نمایشگاه آثار نقاشیخط «خلوص» با نمایش آثار سوگند مهذب ترابی ۱۳ تا ۲۴ بهمن‌ ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب دایر است.

در مجموعه‌ «خلوص» رنگ‌ها با فراغ بال در کنار هم طبیعتی را می‌آفرینند که هر تکه از آن، نسخه‌ کوچکی از دنیایی خیالی است. رنگ‌ها، فارغ از اینکه برای چه مقصودی انتخاب شده‌اند، در کنار هم زیباتر و قدرتمندتر شده و دنبال فرصتی برای خودنمایی و نشان‌دادن هویت جدید خود هستند. در کنار آنها، برش‌های آینه، فضایی مخدوش را بازتاب می‌کنند که در عین نظم هندسی خود، با بی‌نظمی رنگ‌ها درمی‌آمیزد.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«کودکان خلاق من» در نگارخانه شفق

نمایشگاه نقاشی گروهی «کودکان خلاق من» ۱۲ تا ۲۴ بهمن ساعت ۹ تا ۱۷ (به جز جمعه‌ها) و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده برپاست. این نمایشگاه حاصل تلاش جمعی از هنرجویان چهار تا ۱۲ ساله زیرنظر مریم طاهریان فر با موضوع آزاد و تکنیک مدادرنگی، گواش و آبرنگ است.

«پروژه ۲۱»-۱۱ و «کشور تماشاچی‌ها» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه آثار بهاره بابایی با عنوان «پروژه ۲۱»-۱۱، با همکاری گالری امروز، ۱۳ تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است. همچنین نمایشگاه انفرادی بهرام شیردل با گردآوری رضا عابدینی ششم تا ۲۴ بهمن در این مجموعه برپاست.

«ویرانه» در گالری آیا

نمایشگاه آثار نقاشی فائزه اسدی با عنوان «ویرانه» ۱۳ تا ۲۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری آیا به نشانی میرداماد، ضلع جنوب میدان مادر، خیابان شاه نظری، کوچه دوم، پلاک هشت دایر است.

آثار ایمان قهرمانی در گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی آثار ایمان قهرمانی ۱۳ تا ۲۳ بهمن به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«کرشندو [افزایش تدریجی بلندی آوا]» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی بیتا فیاضی در همکاری با «این کاهوتس» به نام «کرشندو [افزایش تدریجی بلندی آوا]» با گردآوری ولی محلوجی ششم تا ۱۱ اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

«بعد از این» در استخر

نمایشگاه گروهی «بعد از این» با آثاری از سمانه اسحاقی، دانا دهقان، شادی سلیمی، فائزه کرمی نوری، مینو کیانی و شادی ودایی ششم تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ دایر است. آثار این نمایشگاه با نگاه به آنچه ناگهان و بعد از سکونی بر انسان و احساساتش حاصل می‌شود، انتخاب شده و اکنون را مدنظر قرار داده است.

«اینجا، در حضور تو» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی وحید بیک‌وردی با عنوان «اینجا، در حضور تو» ششم تا ۲۴ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

«خوابگرد» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه ساغر حمزه‌لو با عنوان «خوابگرد» ششم تا ۲۱ بهمن شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«راوی» در گالری ایکس هما

نمایشگاه انفرادی نسرین صادقی بجد با عنوان «راوی» ششم تا ۲۱ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

«الگوریا» در خاک

نمایشگاه گروهی «الگوریا» با آثاری از علی اتحاد، مسعود اخوان‌جم، مجتبی رمزی، گلناز فتحی، شهرام کریمی، هوراد گرجی و بهداد لاهوتی ۲۹ دی تا ۳۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک برپاست.

«به یاد پرویز کلانتری» در آرت سنتر

نمایشگاه آثار زنده یاد پرویز کلانتری نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه نگار فقید، مروری بر ۶۰ سال آثار نقاش کویر ۲۹ دی تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپاست.

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

تماشای «خیابان انقلاب» تا «قصه‌های خیال‌انگیز» در گالری‌های تهران

«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

دومین بخش نمایشگاه ویدیو اینستالیشن «مرا به نام خطاب کن» با آثار محمد پرویزی ۲۹ دی تا ۲۷ بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ (پلتفرم ریزوم) به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبروی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برقرار است.

آثار شهره مهران در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی آثار شهره مهران ۲۹ دی تا ۲۴ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست.

«عبور از سایه‌ها» در باوان

نمایشگاه انفرادی رقیه نجدی با عنوان «عبور از سایه‌ها» ۲۲ دی تا ۲۳ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«لاله» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی ملیکا شفاهی با عنوان «لاله» ۱۵ دی تا ششم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha