کیفیت هوای تهران در شرایط سالم

تهران بزرگ - ایرنا - کیفیت هوای تهران صبح جمعه در وضعیت سالم است در حالیکه ۲ منطقه یعنی اقدسیه منطقه (یک) و همچنین پونک منطقه (پنج) در وضعیت پاک قرار دارد.

به گزارش ایرنا، وزش باد و بارش باران طی روز گذشته از عوامل مهم تمیز شدن هوای تهران است بطوریکه اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۲ (سالم) قرار دارد.

شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۸۷ (سالم) قرار داشت.

به نظر می‌رسد با توجه به توقف باد و باران طی ساعات آینده روز، وضعیت تغییر کند بطوریکه اکنون شهرداری منطقه (۱۹) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد و همچنین مناطقی همچون شاد آباد منطقه (۱۸)، میدان فتح منطقه (۹)، شریف منطقه (۲) و همچنین شهرداری مناطق ۱۱ و ۲۱ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۲۰۲ روز هوای قابل قبول، ۸۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha