۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85365794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه فاضلاب خوسف خراسان جنوبی در ردیف بودجه ۱۴۰۲ قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - فرماندار خوسف گفت: پروژه فاضلاب شهر خوسف با پیگیری مسئولان استانی در ردیف بودجه ۱۴۰۲ قرار گرفت و عملیات اجرایی آن بعد از سال‌ها انتظار به زودی آغاز می‌شود.

سید علی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات اولیه فاضلاب خوسف اواخر دهه ۸۰ آغاز شد و در سال جاری بازنگری و اصلاح شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به این پروژه در سفر رئیس‌ جمهور به استان اظهار کرد: خط انتقال فاضلاب خوسف در ۲ بخش اجرا می‌شود و پساب تصفیه‌ خانه در بخش صنعت استفاده خواهد شد.

فرماندار خوسف گفت: مرحله اول شامل خط انتقال فاضلاب به طول حدود ۲ کیلومتر و قطر ۴۰۰ میلیمتر از میدان امام خمینی (ره) خوسف تا بعد از میدان امام رضا (ع) با برآورد اعتبار ۷۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: مرحله دوم پروژه نیز شامل خط انتقال به طول‌ حدود ۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر در ادامه مرحله اول تا محل تصفیه‌ خانه اجرا می‌شود.

حسینی تصریح کرد: توسعه شهر خوسف و افزایش جمعیت آن در سال‌های اخیر، ضرورت و اهمیت ایجاد شبکه جمع‌ آوری فاضلاب را به منظور از بین بردن معضلات زیست محیطی دوچندان کرده است.

وی گفت: جنس سخت زمین و بستر سنگی خوسف سبب شد شبکه جمع‌ آوری فاضلاب و برنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه روند طولانی مدت به خود بگیرد و منجر به تحمیل هزینه‌های سنگین برای تخلیه چاه‌های جذبی سنتی توسط مردم شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه ایجاد و حفر چاه‌های جدید برای پروژه‌های جدید نیز به همین دلیل با مشکل مواجه است افزود: تصفیه‌ خانه پروژه فاضلاب با ظرفیت حدود هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و اجرای حدود ۵۰ کیلومتر شبکه جمع‌ آوری فاضلاب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه، پساب فاضلاب خوسف که هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز پیش‌ بینی شده است در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha