۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85365923
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مصداق بارز نسل کشی است

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: جنایات رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی مصداق بارز نسل کشی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۵ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر کودک هستند که این جنایت مصداق بارز نسل کشی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: ایجاد تالمات روحی به ویژه برای کودکان، آواره کردن دسته جمعی مردم فلسطین، محروم کردن فلسطینیان از ابتدایی ترین نیازهای انسانی اعم از آب، غذا، دارو و درمان از دیگر مصادیق بارز نسل کشی است که رژیم غاصب صهیونیستی مرتکب شده است.

وی ادامه داد: با این حال برخی کشورهای اروپایی در حمایت از این رژیم جنایت کار پیشرو هستند چنانکه آلمانی‌ها برای تطهیر خود اقدام به حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی می‌کنند تا بحث دروغ هولوکاست را از خود دور کنند.

وی عنوان کرد: این کشور در مقابل اعتراض و شکایت کشور آفریقای جنوبی در خصوص نسل کشی رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و از این رژیم جعلی حمایت می کند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: آلمان که خود دوام و ثبات سیاسی ندارد و هنوز به صورت قطعی مورد اعتبار سرزمینی در بین کشورهای بین المللی نبوده و نیست در رابطه با رژیم منحوس صهیونیستی پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه جرم برای قدرتی که نسل کشی می‌کند یک قائده مورد پذیرش در بین کشورهای بین المللی بود و آفریقای جنوبی بر مبنای آن به دادگاه لاهه شکایتی مبنی بر نسل کشی رژیم صهیونیستی برده است، گفت: آلمان نخستین کشوری بود که با این شکایت مخالفت کرد و با وجود نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی این لایحه را رد کرد.

آیت الله فلاحتی بیان کرد:اما این جنایات اسرائیل عملا توقف و باطل شدن عادی سازی روابط بین کشورهای بین‌المللی از جمله عربی با این رژیم و زوال شکست‌ناپذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین‌المللی را در پی داشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: بی آبرو شدن حامیان این رژیم به ویژه اروپاییان، تقویت جبهه مقاومت و ارتقاء نفوذ جبهه مقاومت از جمله گسترده‌ترشدن نفوذ جمهوری اسلامی و کاهش قدرت آمریکا در منطقه نیز از دیگر دستاوردهای این جنگ محسوب می شود.

وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت به انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم باید مراقب تخلفات انتخاباتی باشند و با مستندسازی در خصوص تخلفات احتمالی این مستندات را به نهادهای ذیربط اطلاع دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خاتمه به معوقات چایکاران این استان اشاره و اظهار کرد: کارخانه داران و سازمان چای کشور باید شرایطی را فراهم سازند تا معوقات کشاورزان پرداخت شود و انتظار است دولت در این بخش اقدامات لازم را انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha