۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85365944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: جمعیت اعتکاف کنندگان افزایش داشته است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: جمعیت اعتکاف کنندگان در مرکز این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه اظهار کرد: امسال سه هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان قزوین اعتکاف کردند که این آمار در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر بود.

وی اضافه کرد: در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر امسال در استان قزوین برای مراسم اعتکاف شرکت کردند که نشان می‌دهدبرخی حرف‌ها مثل برگشتن جوانان از اسلام، همه تبلیغ دشمن است و واقعیت این است که روز به روز بر جمعیت نمازگزاران نوجوان و جوان ما افزوده می‌شود.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: فرهنگ اعتکاف از جمهوری اسلامی به ۱۶ کشور خارجی منتقل شد و هم اکنون با حضور پرشوری در حال اجرا شدن است، این همان صدور انقلاب، ایمان و معرفت بود که مورد تاکید امام راحل (ره) قرار داشت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما روزانه قیمت اقلام مادی مثل ماشین و کالاهای زندگی را می‌دانیم، درحالی که از قیمت معنوی خودمان غافلیم، همه این پرسش‌ها مواردی است که در حال اعتکاف باید از خودمان بپرسیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به وضعیت آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در رفتن از خاورمیانه مردد هستند، فکر می کنند که انتخاب با خودشان است، درحالی که نمی دانند اراده دیگری برای به ذلت کشیدن آن ها در راه است و آن هم مقاومت اسلامی است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: تصمیم گیرنده اصلی در منطقه مقاومت اسلامی خواهد بود که بساط آمریکایی‌ها را جمع می کند، امروز نوبت آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها است که باید آواره شوند، چون این دزدان بین المللی سالها نفت و سرمایه های اقتصادی مردم عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه را ربودند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز نوبت آن رسیده که این منظومه ظلم (کشورهای مستکبر غربی) منطقه را ترک کنند و راه دیگری نخواهند داشت، پس اگر عاقل باشند با پای خودشان می روند وگرنه قلم پایشان شکسته خواهد شد.

وی به سالروز ورود امام راحل (ره) به میهن اشاره کرد و توضیح داد: انقلاب اسلامی با حضور مردم روی کار آمد و تک تک جامعه با همراهی رهبر و امام خودشان از قرآن و اسلام دفاع کردند، با حضور همین مردم در جنگ تحمیلی موفق شدیم و فتنه ها را یکی پس از دیگری درهم شکستیم.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: ایران در زمان انقلاب اسلامی تنها بود، اما اکنون همه با دارا بودن اندیشه مقاومت اسلامی با ایران همراه شده اند، ما نیز وظیفه داریم با حضور پرشور در انتخابات حماسه دیگری را رقم بزنیم و دشمنان را برای همیشه از بدخواهی و رفتار هنجارشکنانه پشیمان کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه باید شکر بارش رحمت الهی را به جا بیاوریم، از خداوند متعال می خواهیم که درهای رحمت را به سمت ما باز کند، هنوز زمین های ما تشنه هستند و نزولات آسمانی باید تداوم یابد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان قزوین، بر اساس اظهارات آیت الله مامقانی از بزرگان شیعه، حضرت زینب (س)‌ در حجاب و عفاف یگانه عالم بوده و هیچ نامحرمی چهره این بانوی بزرگ اسلام را ندید، تا جایی که خیلی‌ها معتقدند که ایشان در صبر و استقامت و تقوای الهی معلم تاریخ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha