امام جمعه مهاباد: جهان نظاره‌گر شهادت مسلمانان فلسطین است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: جهان نظاره‌گر شهادت مسلمانان فلسطین است و تاکنون بیش از 26 هزار نفر از مردم بیگناه غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: با وجود گذشته چندین ماه از حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، هنوز همت کافی و یکصدایی در بین مردم و مسوولان کشورهای اسلامی در حمایت از مردم غزه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: لازم است جهان اسلام به این سکوت خود در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین پایان دهند و حمایت جامعه اسلامی از زنان و کودکان بی دفاع غزه در مقابل اشغالگران، آشکار و تاثیرگذار باشد.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگکری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به جایگاه پدر و مادر در خانواده اسلامی گفت: دین اسلامی به مسلمانان توصیه کرده است که با نیکی و احسان با پدر و مادر خود رفتار کنند.

وی اظهار کرد: در خانواده هایی که پدر و مادر از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار هستند، خیر و برکت نیز بیشتر است و خداوند نعمت های زیادی به این خانواده ها می بخشد.

ماموستا امامیگفت: نسل جوان باید بدانه که همان‌گونه که پدران و مادران آنان را از دوران طفولیت با هزاران سختی و مشقت بزرگ کرده و برای کسب علم آنان هزینه کرده است، آنها هم باید به خوبی از از پدر و مادر پیر خود مراقبت و نگهداری کنند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha