تاییدصلاحیت شدگان انتخابات اخیر بیشتر از دوره های قبل است/تعدد افراد عامل مشارکت بیشتر

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد با بیان اینکه تعداد افراد تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان بیشتر از ادوار گذشته است، گفت: هر چقدر تعداد افراد و سلایق مختلف در لیست تایید صلاحیت شده ها بیشتر باشد، افراد بیشتری تمایل به مشارکت در انتخابات خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: ایران اسلامی در آستانه یکی از تاریخی ترین رویدادهای مهم قرار دارد و لازم است همه نهادها در راستای ارتقای مشارکت در انتنخابات ۱۱ اسفند تلاش کنند و مردم نیز در این خصوص همت مضاعف داشته باشند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مردم از میان لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده، اسامی افرادی را که مورد اعتماد بیشتر مردم هستند پیدا کنند، مشارکت بیشتری در این انتخابات خواهند داشت و در روز رای گیری در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه در دین اسلام شرایط قبول مسوولیت بسیار سخت است، اظهار کرد: افرادی که در این انتخابات به عنوان نماینده مردم انتخاب می شوند، مسوولیت بسیار سنگینی بر گردن دارند و باید در پیشگاه خداوند و حفظ امانت مردم جوابگو باشند.

ماموستا امامی با اشاره به جنگ غزه و کشتار بیش از ۲۸ هزار نفر توسط رژیم صهیونیستی ادامه داد: سران کشورهای اسلامی نباید نسبت به ظلمی که در حال رخ دادن است، بی تفاوت باشند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین باید اقدام عملی صورت گیرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با استفاده از تجهیزات و امکانات نظامی پیشرفته خانه و کاشانه مردم فلسطین را تخریب می کند و زنان و کودکان بی گناه را به شهادت می رساند و هنگامی که با هجمه و مخالفت های مردم در کشورهای مختلف روبه رو می شود، وعده بازسازی خانه ها را می دهد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha