افزایش ۵.۵ برابری حق‌الزحمه دستیاران تخصصی در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سختی‌های دوران دستیاری تخصصی، از وجود منشور دستیاری و تشکیل کمیته رصد این منشور با مشارکت دستیاران تخصصی خبر داد و گفت: حق‌الزحمه دستیاران سال‌ها تغییر نکرده بود و تا پیش از دولت مردمی نزدیک‌به ۲ میلیون تومان بود که در این دولت به هشت تا ۱۱ میلیون تومان (چهار تا ۵.۵ برابر)‌ رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، «ابوالفضل باقری‌فرد» امروز (جمعه) در نشست صمیمی جمعی از نخبگان با وزیر بهداشت، با اشاره به دغدغه‌های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت معیشتی دستیاران، اظهار داشت: اکنون حق‌الزحمه دستیاران کافی نیست، اما افزایش یافته است و در سال آینده نیز امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه وزارت بهداشت، شاهد افزایش مناسبی در حق‌الزحمه دستیاران باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: به سمتی حرکت می‌کنیم که حق‌الزحمه تبدیل به حقوق دستیاران شود و یک دستیار بتواند حداقل به اندازه یک پزشک عمومی، دریافتی داشته و از مزایای بیمه و حق اولاد برخوردار باشد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نیز کمک مناسبی در این حوزه داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت با انتقاد از اظهارات برخی مسوولان پیشین وزارت بهداشت، گفت: این طنز تلخی است که مدیرانی که سال‌ها در وزارت بهداشت مسوولیت داشته‌اند و در مدت مسوولیت خود گامی برای بهبود وضعیت دستیاران برنداشته‌اند، خواستار افزایش حق‌الزحمه شده‌اند، اما این کار وظیفه ماست و در حال تلاش برای این کار هستیم.

با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم

باقری‌فرد با بیان اینکه با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم، تاکید کرد: مخالفت ما با افزایش بی‌رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی انجام می‌شود. با افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی و درمانی، مخالف هستیم و در مجامع مختلف به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دنبال اصلاح مصوبه هستیم تا کیفیت پزشکی قربانی کمیت نشود.

وی درباره فروش تعهدات دانش‌آموختگان علوم پزشکی، گفت: مگر ما مجاز به فروش تعهدات هستیم؟ تعهدات مربوط به مردم و تحصیل رایگان است. اگر سال‌های قبل تعهدات را فروخته‌اند، کار غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی کرده‌اند. مردم مگر نیاز به خدمات پزشکان ندارند؟ مگر نمی‌گوییم باید ظرفیت افزایش پیدا کند؟

این مقام مسوول اضافه‌کرد: مبلغ فروش تعهدات هم در نوع خود جالب وبرای هر سال، ۷۰۰ هزار تومان بود. آیا می‌توانیم حق مردم را بفروشیم؟ و با دستور وزیر بهداشت، فروش تعهدات از این پس ممنوع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha