۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85366168
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واکنش علمای شیعه افغانستان نسبت به نسل‌کشی هزاره‌ها

تهران - ایرنا - مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری راهپیمایی «نسل‌کشی هزاره‌ها» با هدف تحت‌الشعاع قراردادن نسل‌کشی در غزه راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان امروز با برگزاری نشسواکنش علمای شیعه افغانستان نسبت به نسل‌کشی هزاره‌هاتی و صدور یک بیانیه با اشاره به راهپیمایی «نسل‌کشی هزاره‌ها» اعلام کرد این حرکت‌ها با هدف تحت تاثیر قراردادن نسل‌کشی غزه و به ضرر مردم افغانستان انجام می گیرد.
در بخشی از بیانیه مجمع آمده است: "اشغالگران غربی و دست نشانده‌های آن‌ها پس از شکست پرافتضاح‌شان بازهم آرام ننشسته و درصدد سلب امنیت فکری و نظم اجتماعی برآمده‌اند تا آتش منازعه قومی را در افغانستان شعله‌ور نموده، و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

در این بیانیه می‌خوانیم:
"وطن‌داران بیدار و با شهامت!
کارزار نسل‌کشی هزاره‌ها از جانب حلقه‌های اطلاعات و امنیتی منطقه و جهان به‌منظور پوشش دادن و تحت الشعاع قرار دادن نسل‌کشی مردم مظلوم غزه و همچنین برهم زدن صلح و ثبات در افغانستان و ایجاد نفاق قومی در این کشور راه اندازی شده و پیش برده می‌شود، این کارزار جز ضرر فایده‌ای برای مردم افغانستان ندارد. نهادهایی چون «تنظیم نسل نو مغول هزاره» متشکل از هزاره‌های پاکستانی که حتی حاضر نیستند یک قدم خلاف منافع ملی کشور پاکستان بردارند و نیز نهاد «شورای جهانی هزاره‌ها» که توسط غرب و هزاره‌های غرب,نشین راه اندازی و تامین مالی می‌شوند، همگی یک حرکت مغرضانه و هدفمندانه بوده و حتی اعضای این نهادها هم اغلب بیگانه‌ و حتی بعضاً غیر افغانی هستند.
تعداد انگشت‌شمار شهروندان افغانستانی هم که در این حرکت دخالت دارند و آنرا تقویت می‌کنند کسانی هستند که طی سال‌ها عنوان زعامت و رهبری جامعه هزاره را یدک می‌کشیدند. آنها نیز جز ایجاد تفرقه و نفاق و فروختن مردم و آرای مردم و تقسیم جامعه شیعه و هزاره به احزاب و نهادهای واسطه و وابسته دستاوردی نداشتند؛ از اینرو جامعه تشیع و در راس آن مردم عزتمند هزاره از این افراد بیزارند و آنها را نمایندگان یا رهبران خود نمی‌دانند و با آنها هم‌نوایی و هم‌دردی ندارند.
دولت طالبان در زمینه تامین امنیت مناطق شیعه‌نشین و پوشش امنیتی تمامی فعالیت‌های اجتماعی، دینی و مذهبی، فرهنگی و ورزشی جامعه تشیع در کابل و ولایات بطور شبانه روز صادقانه تلاش کرده و مردم نیز از این جهت قدردان زحمات نیروهای امنیتی افغانستان هستند.
در پایان این نکته راخاطر نشان می‌سازیم که قوم شریف، وطن‌دوست و با استعداد هزاره، مانند سایر اقوام افغانستان دردمند و آسیب‌دیده از خونریزی‌ها و نفاق‌های قومی بوده اما با افتخار خود را بخشی از ملت واحد افغانستان می‌داند و در شرایط حساس کنونی در مقابل تجاوزات نظامی و فکری بیگانگان در کنار دولت و حکومت خویش ایستاده به مصالح و منافع ملی خویش کاملا آگاه و متعهد است.
همچنان شیعیان در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و وطن با درایت و هوشیاری کامل برخورد کرده و فریب وطن‌فروشان و نفاق پیشه‌گان را نخورده و عزتمندانه در مسیر اتحاد، ملت سازی، پیشرفت و شکوفایی وطن گام برمی‌دارند."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha