۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85366452
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

بیشترین بارش استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85366452
بیشترین بارش استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی ۲۴ ساعت گذشته استان در شهرستان فریدونشهر با ۲۲.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

محمد رضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش ها پس از فریدونشهر به ترتیب در سمیرم با ۱۸.۸، اسلام‌آباد موگویی با ۱۷.۸، پادِِنای علیا ۱۳.۶ و ورزنه ۱۲.۳ میلی‌متر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف در شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان گزارش شد، ادامه داد: این شرایط برای امروز و فردا بویژه در مناطق غربی و جنوبی استان ادامه دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: بارش پراکنده برف در غرب و جنوب استان و اَبرناکی و مه‌آلودگی برای سایر مناطق استان امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نمی کند.

وی افزود: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت شبانه روز گذشته به هفت درجه و در خنک‌ترین ساعت به چهار درجه سانتی‌گراد رسید.

رفیعی گفت: چوپانان (در شرق اصفهان) با دمای ۱۷ و بویین میاندشت با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان اصفهان در شبانه روز گذشته بودند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم چهار درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

وی اضافه کرد: اُفت محسوس دما برای صبح روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود که در این زمینه نیز هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و یخبندان از اواخر روز یکشنبه تا اوائل سه‌شنبه این هفته در همه مناطق استان بویژه غرب و جنوب و ارتفاعات شمالی خبر داد.

بر این اساس، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و باغ‌ها و مزرعه‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان و کشاورزان توصیه شده است تا مدیریت لازم را در مصرف حامل های انرژی، کنترل دمای گلخانه ها و مراغداری‌ها داشته باشند و با انجام تدابیر پیشگیرانه از سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha