۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85366492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: خواهان وخامت اوضاع در دریای سرخ نیستیم

تهران – ایرنا – ژنرال «سی کیو براون» (Gen. CQ Brown) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ادعای اینکه هدف آمریکا در دریای سرخ بازدارندگی نیروهای مسلح یمن بوده، گفت که دولت آمریکا خواهان وخامت اوضاع در این منطقه نیست و کنگره نیز نسبت به ورود واشنگتن به جنگ دیگر در منطقه به پنتاگون و کاخ سفید هشدار و آنرا اقدامی بدون کسب مجوز از این نهاد دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سی کیو براون در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری آمریکایی «ای‌بی‌سی نیوز» در مورد حضور نظامی آمریکا اینبار در دریای سرخ گفت: «ما (آمریکا) نمی‌خواهیم در مسیر تشدید تنش قرار گیریم».

بنابراین گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این مصاحبه حملات آمریکا علیه مواضع نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ را اقدامی بازدارنده به منظور جلوگیری از درگیری‌های بیشتر خواند.

براون که در عین حال مشاور ارشد نظامی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به شمار می‌رود، در پاسخ به این پرسش که دولت بایدن در این باره چندان سختگیرانه عمل نکرده، مورد انتقاد قرار دارد، گفت: "از این دسته افراد می‌خواهم بپرسم که چه می‌خواهند، گسترش درگیری؟، شاید آنها از ما می‌خواهند تا درگیر یک جنگ تمام عیار شویم."

وی افزود: هدف بازدارندگی است، در عین حالی که از نیروهای آمریکایی حفاظت می‌کنیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه گفت: ما باید در این قبیل مناطق آگاهانه عمل کنیم، چرا که نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد هر یک از این گروه‌ها چگونه پاسخ خواهند داد.

براون گفت: ما نمی‌خواهیم به سمت تشدید تنش‌ها سوق پیدا کنیم، مسیری که منجر به گسترش درگیری‌ها در منطقه شود.

اختلاف کنگره با کاخ سفید – حمله به یمن غیر مجاز بوده

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: خواهان وخامت اوضاع در دریای سرخ نیستیم

به گفته کارشناسان و ناظران بین‌المللی، آمریکا درحالی وارد سومین جبهه در دریای سرخ، پس از اوکراین و غزه شده که این اقدام از سوی نمایندگان کنگره با اعتراض و عدم کسب مجوز این نهاد قانونگذاری در آمریکا مواجه شده است.

ای‌بی‌سی نیوز در این باره گزارش داد: شماری از نمایندگان کنگره درباره ورود آمریکا به درگیری جدید نظامی دیگر این بار در دریای سرخ اعلام کردند که دولت بایدن می‌بایست در این زمینه ابتدا با این نهاد رایزنی می‌کرد.

این گزارش می افزاید: ۲۲ نفر از اعضای دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه (روز گذشته) در نامه‌ای خطاب به جو بایدن حملات هوایی (علیه مواضع نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ) را «غیر مجاز» خواندند.

بنابراین گزارش، در نامه این گروه از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: "از دولت می‌خواهیم تا پیش از آنکه کشور را به مناقشه دیگری در منطقه خاورمیانه وارد کند که موجب تحریک دیگر نیروها حاضر در منطقه شده و ممکن است جان نظامیان آمریکایی که در آن منطقه حضور دارند را تهدید نموده و خطر دامن زدن به جنگ گسترده ای در منطقه شود، (از ابتدا) به دنبال کسب مجوز از کنگره باشد."

شماری از سناتورها مجلس سنای آمریکا از جمله سناتور دموکرات «تیم کین» از ایالت ویرجینیا و سناتور جمهوریخواه «تاد یانگ» از ایالت ایندیانا، نیز طی روزهای اخیر نامه مشابهی به بایدن نوشته‌اند.

ای‌بی‌سی نیوز افزود: پنتاگون در حالی حملات علیه مواضع نیروهای مسلح در منطقه را دفاع از خود نامیده که نیاز به کسب مجوز از کنگره را ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha