ساخت کارخانه ورق گالوانیزه در کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی احداث کارخانه ورق گالوانیزه و ورق‌های رنگی امروز (شنبه) در شهر جوپار و با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارخانه تولید ورق گالوانیزه و رنگی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و در مدت زمان ۳۰ ماه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه بین الملل صنعت پارس و مجری طرح در این آیین گفت: این طرح شامل ۲ کارخانه تولید ورق گالوانیزه با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن و ورق های رنگی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن اجرا می شود.

احمد خراسانی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست مطالعه اولیه و بازاریابی را انجام و بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: این پروژه برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۷۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد و اجرای طرح هیچگونه اثرات زیست محیطی مخربی نخواهد داشت.

مجری طرح کارخانه تولید ورق های گالوانیزه و رنگی اظهار داشت: زنجیره فولاد با راه اندازی ورق های فولادی از سنگ تا رنگ به صورت کامل می شود و به صادرات خارجی نیز می توانیم نگاه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح های توسعه صنعتی، موجب توانمندی سایر صنایع، اشتغال‌زایی بیشتر و ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه و توسعه زیرساخت ها می شود.

رییس کل دادگستری کرمان نیز گفت: این استان ‌ظرفیت بسیار خوبی در امور صنعتی معدنی، کشاورزی و غیره دارد و باید از این فرصت برای توسعه استان و کشور استفاده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در کنار ظرفیت های استان، مدیران خوش‌فکر و صنعتگران فعال وجود دارد و استعداد نیروهای فعال و جوانان و مهندسان و طراحان ایرانی، کشور ما را از تحریم ها بی نیاز می کنند.

وی ادامه داد: گام به گام کشور ما به سمت خودکفایی می رود و دستگاه قضایی برای حمایت و پشتیبانی از اشتغال و صنعت و تولید سهمی را برای خودمان قائل است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ما در دادگستری استان و در ستاد اقتصاد مقاومتی از دهه ها صنایع بزرگ و کوچک حمایت و از تعطیلی و بیکاری صنایع جلوگیری کردیم و هر جا نیاز به کمک باشد از ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان اظهار داشت: این پروژه از نیازهای کشور و استان است و انجام چنین طرح هایی نشان می دهد که استان کرمان از استانی معدنی به استانی صنعتی حرکت کرده است.

امیر حسن زاده تاکید کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان سال قبل ۳۱ بود که با همکاری کمیته های صنعتی و کشاورزی و معدنی رتبه کسب و کار کرمان امسال به ۱۲ رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کارخانه ورق فولادی گالوانیزه و رنگی بیان کرد: باید با همدلی کمک کنیم تا زیرساخت ها و موانع این پروژه برطرف شود.

معاون اقتصاد استانداری کرمان ادامه داد: به زودی شهرک خورشیدی در استان کرمان افتتاح می شود و همه می توانند در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند و در زمینه اکتشاف نیز پهنه ها آزاد می شوند و همچنین همزمان با توسعه زیرساخت ها آموزش نیروی فنی نیز در حال انجام است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان کرمان اولویت ما است و در سه سال اخیر ۱۵۰ همت پروژه اقتصادی برای شهرستان کرمان تعریف شده است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: عملیات احداث شهرک خورشیدی سال قبل آغاز شده و با اقتدار جلو رفته و اولین خط تولیدی آن تا پایان بهمن یا ابتدای اسفند آغاز می شود.

وی بیان کرد: طرح تولید ورق گالوانیزه و رنگی اگر به فاز صادرات برسد صندوق توسعه ملی تامین مالی پروژه را انجام می دهد و امروز نیازمند صادرات در کشور هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زیرساخت های طرح باید با همکاری انجام شود و این پروژه حدود یک هزار نفر اشتغال ایجاد می کند که توصیه داریم از نیروهای بومی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه بزرگترین بندر خشک و مرکز لجستیک کشور با همکاری کشور روسیه در کرمان تا پایان بهمن ماه با سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha