رونمایی از مسببان بی‌اخلاقی در والیبال؛ کمیته انضباطی در خواب زمستانی

تهران- ایرنا- در فصل جاری لیگ برتر والیبال اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد که به دلیل بی‌تفاوتی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، این اتفاقات در حال بیشتر شدن است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ هفته از لیگ برتر والیبال سپری شده و هفته هجدهم این رقابت‌ها فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد. این دوره از رقابت‌های لیگ برتر با حساسیت‌های بیشتری نسبت به دوره‌های پیشین برگزار می‌شود و مهمترین دلیل این مسئله هم حضور چندین تیم با سطح فنی یکسان است و به همین دلیل تعداد زیادی از مسابقات با حساسیت و حواشی زیادی برگزار می‌شود.

در برخی بازی‌ها اتفاقات ناخوشایندی روی سکوها رخ می‌دهد و به همین دلیل کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، تیم‌هایی همچون شهداب و هورسان و ... را محروم کرده است؛ اما نکته مهم در صدور این آرا، عدم تناسب آرا با تخلفات رخ داده است. تیم‌هایی بودند که مدام هواداران‌شان تخلفات زیادی انجام داده‌اند اما با این حال با انتشار بیانیه‌های فله‌ای فرار رو به جلو کردند و خودشان را محق نشان دادند.

اینکه چرا آرای کمیته انضباطی با تخلفات رخ داده همخوانی ندارد را باید به حساب سیاست مصلحت‌اندیشانه این کمیته گذاشت؛ اما انتظار می‌رود حداقل در کنار این مصلحت‌اندیشی نیم‌نگاهی هم به مسببان اصلی بداخلاقی‌هایی که روی سکوها رخ می‌دهد هم داشته باشد. مسببانی که به عنوان لیدر و بوقچی تلاش می‌کنند با سوءاستفاده از احساسات هواداران، به اهداف خود دست پیدا کنند.

عجیب اینکه برخی مدیران باشگاه‌ها به این لیدرها مبالغی را پرداخت می کنند. کمیته انضباطی با یک تصمیم قاطعانه که می‌تواند جلوگیری از ورود لیدر و بوقچی به سالن‌ها باشد از بسیاری از اتفاقات زشت روی سکوها جلوگیری کند. مرحله پلی‌آف لیگ برتر دارای حساسیت بیشتری نسبت به مرحله گروهی لیگ برتر والیبال خواهد بود و پیش‌بینی می شود در این مرحله اتفاقات به مراتب بدتری روی سکوها و حتی در زمین مسابقه رخ دهد؛ اتفاقاتی که سال گذشته هم شاهد آن بودیم و حتی بازیکنی که اقدام به کتک زدن تماشاگران کرد در ظاهر با ۳ جلسه محرومیت روبرو شد اما از همان هفته ابتدایی لیگ در ترکیب تیمش حضور داشت تا مشخص شود برخی آرای کمیته انضباطی جنبه اجرایی ندارد.

باید موضوع ناهنجاری‌هایی که در لیگ برتر والیبال رخ می‌دهد را جدی گرفت؛ وگرنه اتفاقات به مراتب بدتری در این رقابت‌ها رخ خواهد داد؛ اتفاقاتی که بخش زیادی از آن به دلیل بی‌تفاوتی فدراسیون والیبال به آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha