تصویب مدل مالی برای ساخت آزادراه ۶ بانده کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد 

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تصویب مدل مالی و برنامه‌ریزی برای ساخت آزادراه ۶ بانده کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «امیر محمود غفاری» افزود: عملیات ساخت مرحله نخست آزادراه کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد با سرمایه گذاری افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طول کل آزادراه قم و قم- سلفچگان ۷۴ کیلومتر است، تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع عمومی و نیاز مبرم به تعریض آزادراه مذکور، یک مدل مالی با مشارکت ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ درصدی بانک ملی ایران و ۴۰ درصدی بخش خصوصی ترسیم و در جلسه‌ای تایید شد و به تصویب رسید.

غفاری ادامه‌داد: با توجه به کمبود منابع عمومی برای تخصیص به طرح‌های عمرانی، مقرر است علاوه بر تامین سهم دولت از محل منابع عمومی، بخشی از سهم وزارت راه و شهرسازی (تا سقف تعهدات دولت) نیز از محل واگذاری عواید ریالی ناشی از اخذ عوارض از آزادراه تهران- قم تامین شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان‌داشت: با توجه به اهمیت این آزادراه به عنوان یکی از مبادی اصلی و شریانی جابه‌جایی بار مسافر غرب کشور و استان‌های قم و تهران و از طرفی مواجه بودن با مشکلات ناشی از عدم سطح سرویس متناسب با حجم بالای تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین و با توجه به نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی، موضوع چگونگی تامین منابع مالی تعریض آزادراه مذکور پس از ماه‌ها پیگیری مداوم، نهایی و تصویب شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با تصویب روش تامین سرمایه مورد نیاز توسط طرفین مشارکت، مقرر شد علاوه بر مسوولیت تامین مالی و ساخت آزادراه کمربندی قم و قم- سلفچگان- راهجرد، مسوولیت همه امور نگهداری، به‌سازی و بهره‌برداری آزادراه تهران- قم نیز بر عهده و مسوولیت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه کنارگذر قم و قم سلفچگان (بخش خصوصی) قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha