استاد حوزه و دانشگاه: انتخابات در ایران عرصه تبلور مردم‌سالاری دینی است

شهرکرد- ایرنا- مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: در جمهوری اسلامی و به تعبیری نظام اسلامی به حاکمیت مردم و آرای آنها احترام گذاشته می‌شود و برای آن ارزش قائل می‌شوند از همین رو مرم‌سالاری دینی به وضوح در این نظام متبلور است و انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی در کشور است.

حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که بعثت من برای اتمام مکارم اخلاقی است و از آنجا که یکی از مهمترین اهداف و فلسفه بعث پیامبران الهی به ویژه حضرت رسول این است که فضایل اخلاقی در رفتار مردم متجلی شود از همین رو هر اقدام و انتخابی که به این موضوع منتج می‌شود، نیکو و پسندیده است.

وی ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از عرصه‌های مهم حیات اجتماعی ملت مومن و رشید ایران است که باید الگویی برای انتخابات دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی باشد.

این مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت در نظام اسلامی در هم آمیخته شده است و تداوم این موضوع آینده پرفروغی را برای کشور به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم چشمگیر و هم متنوع است به‌طوری‌که ما هر ساله انتخابات داریم و مردم پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات نشانه پشتوانه مردمی آن است، اظهار داشت: این حضور مبنای قرآنی دارد و شرکت هر مسلمان و ایرانی در انتخابات نظام اسلامی یک فضیلت و فریضه الهی است و قدمی در راستای تحکیم نظام اسلامی به شمار می‌رود.

این استاد حوزه علمیه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب میوه شیرین نهضت عاشورای حسینی است، افزود: شرکت در انتخابات یک اقدام خداپسندانه و مصداق تعاون است و صفی که رای دهندگان در روز انتخابات شکل می‌دهند مصداق بارز صف متحد مجاهدان فی‌سبیل‌الله است.

سعیدی تاکید کرد: شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی و حفظ این نظام از بزرگترین واجبات است و نباید اجازه داد که دشمنان در این خصوص میدان‌داری کنند چرا که همواره در فصل انتخابات دشمن شروع به شبهه‌افکنی می‌کند و این‌گونه القا می‌کنند که مردم خسته هستند و قصد حضور در پای صندوق‌های رای را ندارند اما مردم هر بار پررنگ‌تر حضور پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود در این دور از انتخابات نیز با حضور خود جواب دندان‌شکنی به دشمنان کشور دهند.

وی با بیان اینکه همه اقشار از جمله حوزویان برای شکل‌گیری یک انتخابات پرشور و موثر موظف هستند، یادآور شد: انتظار می‌رود هیات‌های اجرایی نیز در این میان نقش خود را به خوبی ایفا کنند و صندوق‌ها را به دورترین نقاط استان ببرند تا مردم این مناطق نیز بتوانند به این حق خود که شرکت در انتخابات است، برسند.

دشمن بیش از هر چیز از پشتوانه مردمی نظام هراس دارد

مدیر حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه انتخابات امنیت کشور را تضمین می‌کند، افزود: دشمن قبل از آنکه از موشک‌ها، پهپادها، فناوری و امکانات نظامی ما هراس داشته باشد از پشتوانه مردمی نظام هراس دارد پس با حضور خود در صحنه دشمن را به عقب بکشانیم و نگذاریم گزندی به انقلاب و نظام اسلامی وارد کند.

سعیدی ادامه داد: انتخابات یک فرصت است و نباید آن را از دست دهیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتخابات عرصه‌ای است که شور انقلابی مردم را نشان می‌دهد از همین رو هرچه با اقبال عمومی بیشتری همراه شود منافع آن برای کشور و مردم بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: انتخابات یک افتخار، فرصت و امکان است که اگر از آن به خوبی استفاده شود به آینده کشور کمک می‌کند که البته این مهم با انتخاب انسان‌های کارآمد، متدین و متخصص انجام شود.

اهمیت انتخاب فرد اصلح

سعیدی رفع مشکلات کنونی کشور را مستلزم انتخاب فرد اصلح عنوان کرد و گفت: حضور در انتخابات اولویت اول است و پس از آن انتخاب فرد اصلح از اهمیت لازم برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصص و تعهد ۲ موضوع مهمی است که در انتخاب فرد اصلح باید به آن توجه داشت، اظهار داشت: فرد اصلح مومن، متقی، متلزم به احکام دینی، دارای سوابق درخشان، متعهد و دغدغه‌مند به خدمت است و التزام عملی به ولی‌فقیه دارد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرد اصلح همچنین متخصص، صاحب‌نظر، خلّاق و تحول‌آفرین است و می‌تواند در بحران‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

سعیدی افزود: باید دقت داشت به فردی که رای می‌دهیم جهادی و پرکار، خستگی‌ناپذیر و مخلص باشد و به دنبال شهرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی نباشد، مردمی و ساده زیست باشد و رنج فقر را چشیده باشد و حامی مستضعفین باشد، پاک‌دست و فسادستیز باشد و از ارعاب قدرت‌ها نترسد، شجاع باشد و به استقلال و خوکفایی ملی اعتقاد داشته باشد.

سعید یادآور شد: این انتخابات یک آزمون بزرگ در محضر خداوند است و بدیهی است که باید دقیق و با اخلاق عمل کنیم تا در محضر الهی و دادگاه عدل الهی حجت شرعی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha