تردد از گردنه‌های چری و شاه‌منصوری کوهرنگ با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است
عکس تزئینی است

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: گردنه‌های چری و شاه‌منصوری شهرستان کوهرنگ با وجود بارش برف و کولاک شب گذشته باز اما تردد از این گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ترافیک در تمام محورهای ارتباطی استان عادی و روان است.

وی اظهار داشت: نیروهای راهداری این استان شب گذشته چهارهزار و ۵۰۰ کیلومتر باند رفت و برگشت از محورهای شریانی و غیرشریانی این استان را برف‌روبی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن شن و نمک‌پاشی از سوی نیروهای راهداری چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

غلامی افزود: با توجه به شدت بارش برف و کولاک در شب گذشته ۳۰۰ مورد امداد رسانی، کمک و رهاسازی و اسکان موقت ۴۰ مسافر در راهدار خانه‌های استان انجام شد.

وی یادآور شد: از تمامی رانندگان درخواست می‌شود برای تردد از محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری تجهیزات مورد نیاز مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، خوراک و لباس گرم همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: کابران جاده‌ای برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها از سامانه ۱۴۱ استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، گردنه‌های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ، محور ارتباطی شهرکرد از مسیر منطقه بازفت به استان خوزستان است که بر اثر بارش سنگین برف این محورها مسدود شده بود.

هم‌اکنون تمامی ۴۵۰ نیروی های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۴۲ راهدارخانه استان‌ مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های جاری در استان ارتفاع برف در کوهرنگ به ۴۵ سانتیمتر اعلام کرد.

به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی میزان بارندگی در شهرکرد ۱۸.۳ میلیمتر، در بروجن ۱۲.۶ میلیمتر، در لردگان ۳۹.۴ میلیمتر ثبت شد.

کوهرنگ در ۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و در مسیر شهرکرد به خوزستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha