۹ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85367515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی خراسان شمالی بیش از یکهزار شغل ایجاد کرد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: امسال یکهزار و ۱۴ شغل توسط این سازمان حمایتی در استان برای جامعه هدف ایجاد شد که ۷۷ درصد تعهد امسال تاکنون محقق شده است.

محسن توحیدی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد یکهزار و ۳۲۰ شغل برای بهزیستی استان خراسان شمالی تعهد شده است که تلاش می شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد محقق شود.

به گفته وی؛ تاکنون بیش از یکهزار میلیارد ریال برای این میزان از شغل ایجاد شده هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل تبصره ۱۸، سهم بیمه کرفرما و تسهیلات قرض الحسنه تامین شد افزود: در مجموع از این محل های اعتباری برای سال جاری یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

توحیدی مقدم تصریح کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می شود.

وی بیان کرد: مددجویان این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بیش از ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار نفر معلول و این افراد دارای معلولیت های جسمی و حرکتی، بینایی، شنیداری، روانی مزمن و صوت و گفتار هستند.

وی تصریح کرد: مددجویان در زمینه های مختلف توانایی ایجاد اشتغال را دارند اما تلاش می شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت، شغل های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: اینک تلاش می شود تا با ایجاد شغل برای خانواده های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد کنیم که در این راستا نیاز به مشارکت و کمک خیران است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می شود و علاوه بر این از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ظرف یک سال گذشته با پرداخت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان ایجاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha