۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85367522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت چغندرقند در قزوین ۳۴ درصد افزایش داشت

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85367522
کشت چغندرقند در قزوین ۳۴ درصد افزایش داشت

قزوین - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سطح کشت چغندرقند در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

حسن جلیلوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: امسال ۷۵۰ هکتار از مزارع هدف استان قزوین به زیر کشت چغندرقند رفت و در حوزه تولید این محصول نیز با برداشت ۳۲ هزار تن (۲۸ هزار تن در سال گذشته) با افزایش ۱۴ درصدی همراه بودیم.

وی با بیان اینکه برای کشت چغندرقند تا ۲ هزار هکتار در استان قزوین هدف گذاری شده است، تصریح کرد: با برنامه الگوی کشت و همچنین پیش بینی ابزارهای تشویقی و تنبیهی انتظار داریم که در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم به رقم مورد نظر رسیده و تمام مواد اولیه کارخانه قند استان را تامین کنیم.

جلیلوند با بیان اینکه رویکرد کشت چغندرقند در استان قزوین براساس کشاورزی قراردادی پیش می‌رود، بیان کرد: برای آن دسته از کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند، از نظر هزینه برق، آب و همچنین تامین کود بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

این مسوول، ارقام جدید کشت چغندرقند را شامل بتاسید، ایزابلا و پیرولا دانست و تصریح کرد: در مزارع کشاورزی استان قزوین شاهد کشت ارقام یاد شده هستیم که درصد عیار قند بالاتری دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: چغندرقند یکی از کالاهای استراتژیک محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت آن همواره به عنوان یکی از برنامه‌های دارای اولویت وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha