۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در کوه خواجه هامون تجهیز شد  

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون در شمال سیستان و بلوچستان از تجهیز ۱۲‌چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در کوه‌خواجه خبر داد.

میثم شهرکی‌شمالی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هامون همواره جزو شهرهای گردشگرپذیر سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و با در نظر گرفتن این موضوع که تعطیلات نوروزی با ماه‌ مبارک رمضان همزمان شده مساله طهارت و بهداشت جزو اولویت‌های این اداره قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی کوه خواجه، افزود: از آنجا که ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی جزو الزامات زیرساخت‌های گردشگری و یکی از مهمترین خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی است ساماندهی آنها به قید فوریت و در کوتاه‌ترین زمان انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون تاکید کرد: به همین منظور تعداد ۱۲ چشمه سرویس‌بهداشتی با تجهیزات کامل شامل پمپ آب، شیرآلات، لوله‌گذاری جدید، علمک شیر، محل مایع دستشویی و نصب تابلوهای راهنمای سرویس‌های بهداشتی انجام و آماده استفاده مسافران شده است.

به گفته وی، از این مبلغ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای بازسازی و ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی در مسیر کوه خواجه واقع در هامون توسط همکاران اداره میراث فرهنگی در مدت یک هفته آماده و انجام شده است.

شهرکی‌شمالی اظهار کرد: بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هامون همواره در اولویت بوده و امیدواریم با ایجاد امکانات مطلوب و ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، انگیزه حضور دوباره آنان را در این شهرستان فراهم کنیم.

وی گفت: همچنین یک سیستم سپتیک جدید برای سرویس‌های بهداشتی که ویژه تصفیه فاضلاب زیرزمینی بوده و از جمله کاربردی‌ ترین تجهیزات موجود در صنعت فاضلاب محسوب می‌شود نیز در این مکان فعال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha