بیشتر صهیونیست‌ها تل‌آویو را پیروز جنگ علیه غزه نمی‌دانند

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان‌ می دهد که بیشتر صهیونیست‌ها، تل آویو را تا این مرحله، پیروز جنگ علیه غزه نمی‌دانند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن، بیشتر صهیونیست ها خواهان توقف عملیات نظامی رژیم اسراییل در غزه و در اولویت قرار گرفتن آزادی اسرای خود هستند.

این نظرسنجی نشان می دهد که هشت درصد صهیونیست ها، تل‌آویو را بازنده قطعی جنگ علیه غزه می دانند و ۲۲ درصد نیز خواهان توقف جنگ علیه غزه هستند. ۵۳ درصد نیز معتقدند که تل آویو در جنگ علیه غزه پیروز نشده، اما ممکن است در آینده پیروز شود.

این در حالی است که تنها ۹درصد معتقد بودند که اسرائیل پیروز جنگ است و هشت درصد نیز اعلام کردند که نظری ندارند.

بر اساس این نظرسنجی، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، ائتلاف حاکم بر رژیم اسراییل به رهبری «بنیامین نتانیاهو» فقط خواهد توانست ۴۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستیرا کسب کند.

نظرسنجی منتشر شده همچنین نشان می دهد که ائتلاف مخالفان نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات می تواند با ۶۶ کرسی، پیروز انتخابات شود.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در این نظرسنجی، فقط ۱۶ کرسی از ۱۲۰ کرسی را به دست آورد و حزب اتحاد ۳۹، یش عتید۱۳، یسرائیل بیتنو ۱۰، شاس ۹، عوتسما یهودیت ۸، اتحاد یهودیت توراتی۷، حدش-تعال ۵، رعم ۵، مرتز۴ و صهیونیسم دینی۴ کرسی را کسب کردند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۲ درصد صهیونیست ها خواهان نخست وزیری «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» هستند و فقط ۳۲ درصد از آنها به تداوم نخست وزیری نتانیاهو رای دادند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی موجب تشدید اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی شده و جایگاه ائتلاف حاکم بر کابینه این رژیم در میان توده صهیونیست ها را تضعیف کرده است.

برخی کارشناسان منطقه و رژیم صهیونیستی معتقدند که برقراری آتش بس در جنگ غزه منجر به سقوط فوری کابینه نتانیاهو شده و وی به خاطر شکست از مقاومت فلسطین و پرونده های فساد، محاکمه خواهد شد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی و پس از چندی یورش زمینی نظامیان صهیونیست به نوار غزه، رزمندگان مقاومت نیز به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداخته و ضربات مهلکی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha