۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85367882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمل جراحی "تومورگلیوم مغزی" با موفقیت در بوشهر انجام شد

بوشهر- ایرنا- رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: عمل جراحی تومور گلیوم مغزی بیمار خانم ۵۰ ساله در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا " زهرا السادات جلالیان " روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیمار با سابقه خانوادگی تومور گلیوم مغزی که با شکایت ضعف اندام فوقانی راست و یک نوبت تشنج به این مرکز مراجعه کرده بود که پس از انجام و بررسی سی‌تی‌ اسکن مغزی برای قطعی شدن تشخیص، ام. آر. آی اسپکتروسکوپی مغز تجویز شد.

وی افزود: نتیجه تائید کننده « تومور مغزی گلیوم» بود و بیمار کاندید جراحی این تومور در لوب پاریتال سمت چپ شد.

جلالیان بیان کرد: گلیوم مغزی از انواع تومورهای اولیه مغز است که به چهار درجه، طبقه‌بندی می‌شود و طبقه های سه و چهار درجه بالای تومور نام‌گذاری می‌شود.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر یادآور شد: در درجه‌های پایین ریسک عمل جراحی به دلیل مشخص نبودن حدود تومور بسیار بالاتر است ولی سرعت تشخیص و جراحی در این نوع درجه‌ها به این دلیل که می‌تواند پیش‌آگهی و پاسخ به درمان را بهتر کند بسیار حایز اهمیت است.

جلالیان با اشاره به اینکه وضعیت این بیمار در درجه پایین تشخیص داده شد گفت: این عمل جراحی توسط پزشک جوان و ماهر " دکتر فهیمه سمیعی " متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، با روش اپروچ میکروسکوپیک به مدت ۶ ساعت در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام و تومور به‌صورت کامل تخلیه شد.

وی بیان کرد: بیمار با حال عمومی خوب و هوشیاری کامل به مدت چهار روز در بخش آی. سی . یو جراحی بستری و تحت نظر بود و با هوشیاری کامل جهت ادامه سیر درمان ترخیص شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha