۵۴ درصد رفع تداخلات اراضی در دولت سیزدهم رقم خورد+ فیلم

یزد- ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به حفظ اراضی کشاورزی و ملی گفت: ۵۴ درصد رفع تداخلات این اراضی در این دولت رقم خورد.

به گزارش ایرنا «رضا افلاطونی" روز یکشنبه در نشست قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان یزد با اشاره به تصویب قانون رفع تداخلات در سال ۱۳۹۴ افزود: از زمان تصویب این قانون تا ابتدای دولت سیزدهم از مجموع ۱۵ میلیون هکتار اراضی مشمول این قانون یک میلیون و ۸۰ هزار هکتاریعنی ۱۱ درصد رفع تداخل شده بود، اکنون این رقم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار یعنی ۶۳ درصد رسیده است.

وی وسعت اراضی کشاورزی کشور را ۱۸ میلیون هکتار بیان و اظهار کرد: قانون رفع تداخلات اراضی کشاورزی در دهه گذشته به کندی انجام شده است که آمارها و اطلاعات موجود مبین این موضوع است اما در دولت سیزدهم رشد فزاینده داشت که نشان از توجه دولت به موضوع حفظ اراضی کشاورزی و ملی است.

وی خاطر نشان کرد: با انجام رفع تداخلات اراضی ملی و مردمی، تعداد پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه‌های قضایی نیز از سوی مردم و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کاهش چشمگیری داشته است.

افلاطونی در ادامه به سند مالکیت اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور تاکنون برای ۴۵ درصد سند مالکیت صادر شده که این رقم در استان یزد ۷۱ درصد است .

رییس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: شناسنامه‌دار شدن اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش خطر تغییر کاربری‌ها، موجب افزایش اطلاعات در این زمینه و یکپارچه سازی اراضی و مدیریت سرزمین می شود.

در این مراسم از یکهزار و ۶۲۱ جلد سند کشاورزی استان یزد رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha