پرسپولیس چطور از برانکو به اوسمار رسید؟/ فرار از دست دلال‌ها تا صرفه‌جویی مالی

تهران- ایرنا- باشگاه پرسپولیس سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان اوسمار ویرا را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد و این انتخاب با واکنش‌های مختلف همراه بود.

به گزارش ایرنا، بعد از تساوی تیم پرسپولیس در چارچوب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر برابر مس رفسنجان یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم از سمت خود استعفا داد. به دنبال استعفای این مربی، بلافاصله باشگاه پرسپولیس با جدایی گل‌محمدی مخالفت کرد اما وی به باشگاه اعلام کرد که تصمیمش مبنی بر جدایی از سرخ‌پوشان قطعی‌ست تا در نهایت باشگاه با جدایی او موافقت کند.

به دنبال جدایی گل‌محمدی، مدیران پرسپولیس مذاکرات خود را برای انتخاب سرمربی جدید آغاز کردند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق و محبوب قرمزها گزینه اصلی این باشگاه برای هدایت این تیم بود. برانکو ابتدا با پیشنهاد اولیه باشگاه مخالفت کرد. از همین رو مدیران قرمزها برای اثبات حسن نیت خود، مالیات معوقه این مربی را پرداخت کردند و تا دور دوم مذاکرات خود را با این مربی آغاز کنند. بعد از ملاقات رضا درویش با برانکو، این مربی کروات با توجه به حضور عمان در جام ملت‌های آسیا به پیشنهاد قرمزها پاسخ منفی داد.

بعد از حذف عمان از جام ملت‌ها و پایان همکاری فدراسیون این کشور با این مربی، باز هم باشگاه پرسپولیس با برانکو وارد مذاکره شد که برای سومین بار با پاسخ منفی این مربی مواجه شد تا در نهایت اوسمار ویرا کمک گل‌محمدی تا پایان فصل هدایت قرمزها را بر عهده بگیرد.

پرسپولیس چطور از برانکو به اوسمار رسید؟/ از فرار از دست دلال‌ها تا صرفه‌جویی مالی

بعد از دیدار درویش و برانکو و پاسخ منفی این مربی، پرسپولیسی‌ها به سراغ سه گزینه دیگر رفتند. خوزه پسیرو سرمربی کنونی تیم ملی نیجریه که با شکست کامرون به جمع ٨ تیم برتر جام ملت‌های آفریقا راه یافت، جدی‌ترین گزینه پرسپولیسی‌ها بود اما چون این مربی پرتغالی اعلام کرد بعد از اتمام جام ملت‌ها، جواب پیشنهاد قرمزها را خواهد داد، باشگاه به سراغ گزینه‌های دیگری هم چون ده بیاسی سرمربی سابق اودینزه و پتکوویچ سرمربی سابق تیم ملی سوییس و لاتزیو رفت که این دو مربی به دلیل شرایط و مشکلات شخصی به قرمزها پاسخ منفی دادند.

مارکوس پاکتا، تونی کونسیسائو، کامبائوره و تورنت دیگر گزینه‌های باشگاه پرسپولیس بودند که یا با این باشگاه به توافق نرسیدند و یا به پیشنهاد این تیم پاسخ منفی دادند تا قرمزها همچنان به دنبال سرمربی برای نیمکت خود باشند.

در این میان نام‌های همچون پاکو لوپز، رابین دات، دراگان اسکوچیچ، خاویر پریرا، لوران بلان، گابریل کالدرون و چند اسم دیگر به گوش می‌رسید که باشگاه پرسپولیس به هیچ وجه هیچ مذاکره‌ای با این مربیان نداشته و این افراد بیشتر گزینه دلال‌ها برای تحمیل کردن گزینه‌های مدنظر خود به باشگاه بودند که در نهایت مدیریت باشگاه وارد بازی با سودجویان نشد.

با پاسخ منفی برانکو برای سومین بار و طولانی شدن روند مذاکرات و با توجه به شروع اردوی این تیم در امارات و در کنارش از دست رفتن زمان، باشگاه پرسپولیس با توجه به شرایط موجود و با تأکید بر این موضوع که اولویت آنها حضور یک مربی آشنا به وضعیت پرسپولیس در این شرایط حساس بود، در نهایت باشگاه به این جمع‌بندی رسید که اوسمار ویرا هدایت پرسپولیس را تا پایان فصل برعهده بگیرد. البته باشگاه برای اینکه از نظر مالی و فنی در این مقطع فصل ریسک نکند، دست به کاری زد که می‌تواند سرخ‌پوشان را وارد بحران جدید و جدی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha