گلزار ۲ هزار شهید در کشور عطرافشانی می‌شود/ تشریح برنامه‌های دهه فجر+ فیلم

تهران- ایرنا- دبیر کمیته‌ شهدا و ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر گفت: به مناسبت دهه فجر گلزار ۲ هزار شهید در کشور غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

مهدی متین‌پور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به‌صورت نمادین در عرصه ملی در گلزار شهدای بهشت‌زهرای تهران، در عرصه استانی در گلزار شهدای کرمان، در عرصه روستایی در روستای شهید آباد بهشهر مازندران، در عرصه شهرستانی گلزار شهدای اهل‌تسنن شهرستان دُرمیان خراسان جنوبی و گلزار شهدای ادیان توحیدی آرامستان شهدای ارامنه تهران برگزار می شود.

وی برگزاری میهمانی لاله ها به صورت سراسری در گلزارهای شهدای کشور، عطر افشانی قبور مطهر شهدا با محوریت گلزار شهدای کرمان و مراسم فجر آفرینان در خصوص یادواره و یادبود شهدای انقلاب اسلامی در کشور و دیدار با خانواده معظم شهدا را برنامه های امسال کمیته شاهد و ایثارگران در دهه فجر برشمرد.

متین‌پور با بیان ایبنکه برخی از تولیدات و آثار هنری در زمینه ایثار و شهادت در دهه فجر رونمایی و اجرا می شود، افزود: برنامه های فرهنگی و اردویی نیز برای خانواده شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده است.

سه فیلم راه یافته به جشنواره فیلم فجر

دبیر کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران پنج فیلم در حوزه ایثار و شهادت تولید کرده که سه فیلم آن به جشنواره فیلم فجر راه یافته است، ابراز امیدواری کرد دو فیلم دیگر هم رونمایی و اکران شود.

سه فیلم سینمایی با عنوان «دست ناپیدا»، «میرو» و «شور عاشقی» از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

فیلم «دست ناپیدا» به تهیه کنندگی سید سعید سیدزاده و کارگردانی انسیه شاه حسینی در خوزستان فیلمبرداری شده و به حضور و نقش بانوان در دفاع مقدس و جامعه می پردازد. اثر بعدی «میرو» داستان یک نوجوان بلوچ را روایت می‌کند این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید الهی و کارگردانی حسین ریگی در سیستان و بلوچستان فیلمبرداری شده است.

فیلم «شور عاشقی» نیز به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش یاری ساخته شده و در خصوص کاروان حضرت زینب (س) است. این فیلم علاوه بر آنکه سیر حرکت کاروان حضرت زینب (س) را نشان می دهد؛ تغییر جای جلاد و شهید را نیز در فیلم مطرح می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha