۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85368216
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سیمای شهری قشم ضابطه‌مند می‌شود

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85368216
سیمای شهری قشم ضابطه‌مند می‌شود

قشم - ایرنا - سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح ساماندهی کارگاه های ساختمانی و عمرانی سطح این جزیره از امروز(یکشنبه) با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به منظور بهبود سیمای شهری و ایجاد حس امنیت و ایمنی برای شهروندان در دستور کار قرار گرفت تا سیمای سرزمین آب و آفتاب ضابطه‌مند شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد پورعلی روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به اشغال معابر و عدم زیبایی سازه های باقی مانده از کارگاه های ساختمانی و طرح های عمرانی به خصوص در معابر، با هماهنگی صورت گرفته با دادستان شهرستان قشم این طرح ساماندهی در دستور کار قرار گرفت.

سیمای شهری قشم ضابطه‌مند می‌شود

وی ادامه داد: در این طرح ایجاد نظم در محدوده کارگاهی از جمله رفع سد معبر ساختمانی، جمع آوری مصالح ساختمانی و نخاله ها از دیگر اقداماتی است که با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری پلیس ساختمان در اجرای ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، اجرایی می شود.

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برخی از سازه های کارگاه های ساختمانی و عمرانی سطح شهر قشم مربوط به سال های گذشته است و به مرور زمان تبدیل به مخروبه شده اند و با اجرایی شدن این طرح نسبت به تخریب و ساماندهی آنها اقدام خواهد شد.

سیمای شهری قشم ضابطه‌مند می‌شود

پورعلی خاطرنشان کرد: این طرح مربوط به تمامی سازه های بلا استفاده در سطح جزیره است و با هدف افزایش ایمنی و حس امنیت و همچنین زیباسازی فضاهای شهری اجرایی می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha