فرهنگیان همچنان گرمابخش تنور انتخابات/ بانوان معلم برای مشارکت مصمم هستند + فیلم

کرج - ایرنا - فرهنگیان به عنوان قشر اثر گذار در تعلیم و تربیت و هدایتگر نسل آینده ساز کشور در برهه حساس کنونی و در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، نقشی مهم در تقویت مشارکت اجتماعی و سیاسی جامعه و همبستگی ملی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معلمان همواره در عرصه های مختلف سرنوشت ساز دستی برآتش داشته و به عنوان پایگاه اجتماعی تاثیرگذار که باید حضور فعالی در صحنه انتخابات داشته باشند، همچون ادوار گذشته بسترساز خلق حماسه های پرشور مردمی هستند.

انتخابات به عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت از اهمیت زیادی در سطح کشور و نظام جمهوری اسلامی برخوردار است بنابراین باید با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف برای دانش آموزان و جوانان بستر های حضور حداکثری را در این عرصه هرچه بیشتر فراهم کرد .

مشارکت مردم در انتخابات ایران اسلامی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که همچون برگ زرینی در عرصه بین الملل می‌درخشد و مردم به رغم دشواری‌ها با حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای آمده و این رویداد مهم را رقم می زنند بنابراین معلمان به عنوان یکی از پشتوانه های انقلاب اسلامی بیش از پیش پا به میدان گذاشته و با آگاهی بخشی از اثرات حضور در انتخابات بار دیگر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را ناامید می سازند .

اثرگذارترین مولفه در مدارس معلمان هستند که با تبیین شاخص های نماینده انقلابی، در ایجاد انگیزه مشارکت، اثربخش خواهند بود چرا که ایجاد احساس تعلق خاطر به انتخابات و امیدافرینی در بین جوانان می تواند به صورت جدی در خنثی سازی توطئه ها و اهداف دشمنان نمود داشته باشد.

۵۰ هزار شاغل و بازنشسته فرهنگی استان البرز به رغم مشکلات و مطالبی که دارند همواره حضوری موثر در انتخابات داشته اند چراکه می دانند با حضور خود راه پیشرفت کشور به سمت توسعه پایدار و ریل گذاری موفقیت را بر اساس خرد جمعی و منافع ملی هموار می سازد.
با توجه به اهمیت موضوع و تلاش های بی وقفه ای که در چند ماه اخیر دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی برای کم رنگ کردن اهمیت موضوع انتخابات در پیش گرفته بودند خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکز البرز با برگزاری میزگردی تخصصی با حضور معلمان فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش داشت تا گوشه ای از این عرق ملی و خلق حماسه ای که در کشور در پیش است را به تصویر بکشاند .

نقش کلیدی معلمان در مشارکت آگاهانه مردم ضرورتی انکارناپذیر + فیلم

انتخابات زره پولادین در مقابل دشمنان

چرایی تاثیرات حضور حداکثری در انتخابات به عنوان عرصه سرنوشت ساز، پرسشی از یکی از معلمان و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی استان البرز دراین میزگرد بود که در پاسخ گفت: از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره‌ پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله‌ دشمنان ، سوءنیت ، بددلی مستکبران و دخالت کنندگان نگه دارد.

" سعید خاکسار " با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در هیجدهم دی ماه ۱۳۸۲ اظهار کرد: مشارکت گسترده و حداکثری در انتخابات که شاخص اقتدار مردمی نظام است، برای دشمنان و بدخواهان به خوبی معنی دار است و همچنین بیست و نهم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ ایشان فرمودند وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور انقلابی خودشان را نشان بدهند، این موجب امنیت کشور ، پس زدن دشمنان می شود و طمع دشمن را کم می کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به این موضوع مهم هم اشاره کرده اند، زمانی که شور انتخاباتی باشعور و آگاهی همراه باشد، می تواند کشور را بر ریل کارآمدی قرار داده و پیشرفت را تامین کند.

این معلم البرزی ادامه داد: با این نگاه، فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) انتخابات برای کشور یک افتخار و فرصت است، که اگر با شرکت پرشور مردم باشد، یقینا به آینده کشور کمک خواهد کرد. البته اگر این شرکت پرشور همراه با یک انتخاب درست با شاخصه های یک نیروی کارآمد ، باایمان و علاقه‌مند به کار باشد، آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

وی با اشاره به آیات قرآنی و با بیان اینکه ناخشنود کردن دشمن، عمل صالح است، افزود: بر این اساس هر عملی و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد، در پیشگاه پروردگار یک عمل صالح است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی در استان البرز یادآور شد: دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران با انتخابات و حضور مردم به شدت مخالف هستند، بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است.

خاکسار تصریح کرد: همه ما باید بدانیم که در انتخابات حضوری پرشور و حداکثری داشته باشیم.

معلم البرزی فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه ما از دشمن که گلایه‌ای نداریم چرا که دشمنی می کند، ادامه داد: اما از دوستان، از کسانی که در داخل کشور هستند، چه نویسنده‌ روزنامه یا کسی که با فضای مجازی ارتباط دارد، کسی که نماینده‌ی مجلس است، چه آن کسی که مسوول مهم دولتی است، توقع داریم و همه باید مراقبت کنند تا مردم از حضور در انتخابات دلسرد نشوند.

انتخابات نماد مردم سالاری دینی در ایران

خاکسار در ادامه به بیانات معمار کبیر انقلاب در خصوص انتخابات پرداخت و اضافه کرد: انتخابات واقعا نعمت بزرگی است این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام (ره) بود. کسانی در همان زمان معتقد بودند وقتی‌ حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ اما امام فرمود نه، انتخابات باید منشا اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند و انتخاب کنند تا آنچه می خواهند شود.

وی تاکید کرد: نتیجه‌ این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز باقی مانده‌اند؛ چون خود مردم هستند که دارند انتخاب می کنند، تصمیم می گیرند.

این معلم البرزی خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمود که ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری را می گیرد و خیلی حرف عمیق و پرمغزی است؛ واقع قضیه هم همین است.

وی یادآور شد: وقتی مساله‌ی مردم‌سالاری اسلامی را در مقابل دموکراسی لیبرال غربی مطرح کردیم، مظهر مردم‌سالاری اسلامی همین حضور مردم در انتخابات است.

خاکسار تاکید کرد: همه‌ کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور معتقدند و به آینده‌ی کشور اهمیت می دهند و دلشان برای منافع ملی می سوزد، باید در انتخابات شرکت کنند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: هر سلبریتی که حقوق کهکشانی نه حقوق نجومی دارد ادعای رای ندادن کرده و می‌خواهند نظام هم آنها را تایید کند و مردم را دنباله رو خود کرده و هر روز جذب دنبال کننده داشته باشند.

قدرت انتخابات کشتی بیگانه را مجبور به اجازه گرفتن کرد

خاکسار بیان کرد: این قدرت انتخابات است که کشتی بیگانه برای عبور از خلیج همیشه فارس اجازه گرفتن را به سبک و سیاق فارسی تقاضا کرده تا به سلامت عبور کنند و این قدرت انتخابات است که فطرت انسانها را در بیش از ۴۰ کشور جذب کرده است.

وی تصریح کرد: این قدرت انتخابات و مردم پشتیبانی کننده آن است که استکبار جهانی دست به دامن کشور ثالث شود که رهبر ما نامه ذلت بارش را بپذیرد، که جانم به فدای سیدعلی که نه تنها نپذیرفت طرف از هیبت آقامون مثل یک دانش آموز مقصر زود گذاشت فلان جایش و نشست روی آن پیام به ظاهر ابرقدرت و این قدرت انتخابات ملت ماست که تمام دولتها و ملتهای ‌آزاده جهان در جلوت و خلوت پیام می دهند ما با شماییم که آبروی انسانیت واقعی هستید.

این معلم البرزی ادامه داد: این قدرت انتخابات و فرهنگ اسلامی پشت‌ آن هست که فطرت انسانها را برای جذب اذهان جهت هدایت را از روی نامه رهبری ما می خوانند.

خاکسار بیان کرد: می دانید که حرکت‌ مرموز و جنگ ترکیبی با هزینه‌های کمتر از جنگ سخت برای مسجل شدن نظرات خودشان به فضای مجازی رو آورده و تمام توان خود را در مورد امیدوارانه هزینه می کند و و به اعتراف خودشان ومنافقین در شبکه های وابسته اذعان دارند که تحریم‌ها موثر بوده و باعث خود تحریم‌های داخلی شده و چوب کبریتی های خائن نیز بیان می کنند سطح قدرت سیاسی و مشارکت در امور بین‌الملل ایران پایین آمده و حکومت توتالیتر شده همچنان ادامه دهید.

وی یادآورشد: رهبر فرزانه با یک سخنرانی حماسی و دم گرم موسایی آنچنان شور خدایی ایجاد می کند که تمام سحر ساحران فرعون را باطل می کند و به تاسی از امام خامنه ای رهبران مقاومت بسان شیر غران و حیدر گونه عمل می کنند و جالب اینجاست که خائنان به نظام ملتمسانه پای میز دولت‌های ریزه خوار زانو می زدند و لیکن با قدرت انتخابات انقلابی بدون میز مذاکره جمهوری اسلامی از لیست FATF خارج شده است و این قدرت انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: به امید درک صحیح و جهاد تبیین در این زمینه و به امید اینکه بلوغ سیاسی بسیاری از افراد به تاخیر افتاده زودتر فوران پیدا کند و جامعه اسلامی امروز به جامعه مهدوی امام پسند تبدیل شود بنابراین با زبان ساده تر بگوییم که چطور گروهی نابخرد و اندک با صورتهای پوشیده و شورش در خیابان انتظار دارند عقیده خلاف خود را به کرسی بنشانند و اما اسلام نتیجه را به انتخابات سالم و بیعت می کشاند و در انتها پدری مهربان باعفو خویش آن‌ها را هدایت می کند .

نقش کلیدی معلمان در مشارکت آگاهانه مردم ضرورتی انکارناپذیر + فیلم

نتیجه انتخابات، امنیت جامعه و بانوان است

سهم انکارناپذیر بانوان در عرصه های مشارکتی از جمله انتخابات را نمی توان دید و در این زمینه مشاور مدیرکل و مسوول امور بانوان آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به تاثیرات حضور گسترده بانوان در انتخابات گفت: تجربه ثابت کرده که اگر مشارکت مردمی کاهش پیدا بکنه در انتخابات باعث میشه که دشمنان طمع ورز شده و امنیت جامعه کاهش پیدا کند لذا ضرورت دارد که تهدیدهای دشمن تبیین شود.

"زهرا شاکر اردکانی" با بیان اینکه هر تک رای که به صندوق رای انداخته می شود، افزایش امنیت جامعه را در پی دارد، اظهار کرد: مشارکت هیچ حد و مرزی ندارد و هر تک رای ارزش خاص خود را دارد چراکه رای مردم ایران نقش بسیار مهمی در آینده کشور دارد.

وی بیان کرد: نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند که باید به سرنوشت خود و کشور حساس بوده و با حضور حداکثری دوشادوش مردان زمینه رشد و تعالی هرچه بیشتر جامعه را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بانوان علاوه بر حضور موثر در انتخابات ، نقش بسزایی در مشارکت حداکثری اعضای خانواده برای حضور در پای صندوق های رای دارند، یادآورشد: بانوان می توانند با القاء افکار و اندیشه های خود عزم خانواده را برای حضور پرشور در انتخابات پیش رو را فراهم کنند.

بانوان محور مشارکت و هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح هستند

شاکر بانوان را محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح دانست و اضافه کرد: بانوان همچنین در برگزاری انتخابات پرشور در کشور نقش بزرگی داشته اند و در این دوره از انتخابات بار دیگر به رسالت مهم و تاثیرگذارشان عمل میکنند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخصه های انتخاب اصلح پرداخت و اضافه کرد: با بررسی بیانات مقام معظم رهبری در سال های مختلف شاخصه هایی از قبیل امانتداری، پاکدامنی، دوری از فساد، کارآمدی در مدیریت اجرایی کشور، دانستن نیازهای جامعه و مردم ، هوشمندی و با برنامه بودن را به عنوان ویژگی های یک نماینده اصلح بیان کردند که این مهم می تواند توسط زنان و مادران برای اعضای خانواده تشریح شود و اینگونه است که زنان و مادران نقش مهمی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایفا می کنند.

مشاور مدیرکل و مسوول امور بانوان آموزش و پرورش استان البرز در ادامه به موضوع مهم و اثر بخش دختران رای اولی در انتخابات از ۲ منظر پرداخت و گفت: دختران رای اولی برای حضوری پرشور و آگاهانه باید با قوانین و مقررات انتخابات و چرایی حضور آنان در این عرصه مهم ، آشنایی پیدا کنند.

وی بیان کرد: دختران رای اول در این برهه باید این مطلب را با عمق جان درک کنند که حکم سرمایه اجتماعی هستند و حضور آنها به عنوان تکلیف سیاسی، پای صندوق های رای می تواند امنیت و اقتدار را برای ایران اسلامی به همراه داشته باشد.

شاکر تصریح کرد: لازم است در مورد دختران رای اولی معلمین، مادران و رسانه روشنگری کنند و در این مسیر بر موضوع امنیت و اقتدار کشور تاکید کنند زیرا دختران دارای خلاقیت و افکار زیبایی هستند که می توان با برگزاری جشن‌های مخصوص، رسیدن به سن قانونی، بلوغ سیاسی و شرکت در انتخابات را در دختران به غلیان در بیاوریم.

وی گفت: همین رای اولی ها می توانند مشوق پدر و مادر و اعضای خانواده و اطرافیانشون در جامعه شوند و این یعنی موثر بودن دختران در ایجاد شور و حضور حداکثری در جامعه که لازم است به آن نگاه کارشناسی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: رای اولی ها یا همان دهه هشتادی ها باید آگاهانه کاندیدای اصلح خودشان را انتخاب کنند بطوریکه هم به مطالبات خودشان دست یابند و هم جامعه مسیر رشد و ترقی و تعالی را طی کند.

نقش کلیدی معلمان در مشارکت آگاهانه مردم ضرورتی انکارناپذیر + فیلم

پیوستگی تاریخی فرهنگیان و انتخابات

بانوی دیگر فرهنگی فعال در حوزه آموزشی و اجتماعی نیز در این میزگرد در ادامه به نقش فرهنگیان در انتخابات اشاره کرد و در پاسخ به پرسش نقش آفرینی معلمان در این عرصه مشارکتی تا چه میزان اهمیت دارد؟ گفت: بررسی تاریخی عملکرد جامعه فرهنگیان به عنوان یک پایگاه اجتماعی در عرصه انتخابات موید نقش و رسالت اثرگذار معلمان و  پیوستگی همیشگی آنان در پای صندوق های رای دارد.

"تهمینه حسینی" افزود: نقش آفرینی مهم و موثر خانواده بزرگ آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست زیرا از اول انقلاب تا کنون این خانواده در عرصه مهم انتخابات حضوری فعال داشته و در انتخابات ۱۱ اسفند ماه بار دیگر این مسوولیت مهم ملی را با حضور گسترده در پای صندوق های رای به نمایش می گذارد.

وی بیان کرد: در انتخابات آینده در واقع آموزش و پرورش به دلیل ماهیت نوآوری و بالندگی می‌تواند همپای نوجوانانی که دچار بحران هویت در برابر سردرگمی نقش هستند مانور بسیار بزرگی در تشکیل شخصیت اجتماعی سیاسی آنها ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: من یک بانوی فرهنگی هستم و خیلی راحت و ساده می‌توانم در کلاسی که پر از سرزندگی و تازگی است و بوی خلاقیت و سازندگی می‌دهد چالش بسیار خوب و جذاب در مورد نقش یک دانش آموز در انتخابات و طرح‌ریزی موفقیت تحصیلی شغلی فرد در آینده‌ای که در آینده ایجاد کنم بارش‌های مغزی دانش آموزان را به تجزیه و تحلیل بکشم تا او بتواند دایره شایستگی‌ها و عرصه مندی خود را بشناسد و مسئولیت افکار و اعمال و رفتار خود را به عنوان عضوی از اعضای جامعه بر دوش بکشد.

حسینی یادآورشد: هر زمان دانش آموزان مسئولیت خود را بپذیرند قطعا جامعه‌ای موفق تشکیل خواهد شد.

نقش کلیدی معلمان در مشارکت آگاهانه مردم ضرورتی انکارناپذیر + فیلم

رای اولی بودن یعنی رسیدن به بلوغ سیاسی

اینکه در کنار بلوغ سنی بلوغ سیاسی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است در میزگرد تخصصی انتخابات و فرهنگیان استان البرز مورد تاکید قرار گرفت و "میلاد موحدی راد" معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و فعال در حوزه فرهنگی و هنری در پاسخ به پرسشی دراین زمینه که چرا باید بلوغ سیاسی برای دانش آموزان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد؟ گفت: یکی از راه های افزایش شور و نشاط در انتخابات حضور رای اولی ها است.

وی بیان کرد: رای اولی بودن یعنی رسیدن به بلوغ سیاسی؛ ما می دانیم که وقتی دختران و پسران به سنی مشخص می رسند مسوولیت شرعی پیدا می کنند که از آن می توان به عنوان مسوولیت در قبال خود و جامعه یاد کرد.

موحدی راد به روایت های مختلف تکلیف و وظیفه والدین در آمادگی فرزندان برای قدم نهادن به سن تکلیف اشاره کرد و افزود: بلوغ واژه ای است که در دنیای معاصر گستره ی معنایی فراوانی دارد که یکی از این معانی «بلوغ سیاسی» است زیرا زمینه آمادگی ذهنی دانش آموز برای قدم گذاشتن در دنیایی که مسوولیت اجتماعی در آن بسیار حائز اهمیت است را بوجود می آورد.

این معلم کرجی ادامه داد: همانگونه که والدین در خانه و معلمان در مدرسه در شکل گیری بلوغ شرعی نقشی مهم دارند در رسیدن دانش آموز به بلوغ سیاسی هم مهم و موثرند و امروزه وقتی دانش آموز ما بداند که تکلیف سیاسی و اجتماعی او چیست.برای چه به سن تکلیف سیاسی رسیده است و کار او چقدر مهم و با ارزش است،چهره انتخابات که برگرفته از مردم سالاری است برای او تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای رای اولی انتخابات یک نقطه شروع و یک عطف دلنشین است که این حرکت می تواند سالها ادامه داشته باشد و ضامن جهت گیری صحیح فکری و عملی او شود.

موحد اضافه کرد: خانواده باید فرزند خود را به کمک معلم و مدرسه که خانه دوم او محسوب می شود ورزیده کند و ذهنش را برای تمیز گزینه اصلح آماده کند.

وی افزود: همانگونه که در بلوغ شرعی جسم انسان آماده تغییرات است در بلوغ سیاسی ذهن دانش آموز محل تغییرات است. برای او سوال طرح می شود و پاسخ صحیح به پرسش های او می تواند پایه های فکری اش را منسجم کند.

این معلم یادآور شد: همانگونه که در بلوغ جسمانی و تربیت فرزند پدر و مادرانی موفق اند و معلمانی دلسوز یاری گرند که به موقع آمادگی لازم را برای پاسخ دهی به مسائل فرزند و دانش آموز را پیشتر شناخته و رفع کرده اند در بلوغ سیاسی نیز توفیق مربیان و معلمان و والدین بصیر بیشتر و منتج به نتیجه مطلوب است.

موحد تاکید کرد: همان گونه که حساسیت والدین در بلوغ شرعی فرزندانشان محسوس است، باید در بلوغ سیاسی و سن تکلیف اجتماعی که با دادن رای اول به تثبیت می رسد، بیشتر و برجسته تر باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 استان البرز در مجموع سه کرسی را در مجلس شورای اسلامی دارد و یک هزار و ۳۳۲ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آن پیش بینی شده که توسط پنج هزار مجری و ناظر برگزار می شود.

این استان با ۲۰ درصد، بیشترین آمار متقاضیان زن برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داد.

داوطلبان تایید شده قرار است در ۲ حوزه انتخابیه (کرج، اشتهارد، فردیس) و حوزه انتخابیه (طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ) برای تصاحب سه کرسی در مجلس شورای اسلامی به رقابت بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha