تقاطع غیر همسطح فتح - باغستان آماده افتتاح است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه بیست و یک تهران گفت: پس از گذشت چهار سال تقاطع غیر همسطح فتح - باغستان تکمیل و آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا پوریافر روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: طرح تقاطع غیر همسطح فتح - باغستان یکی از مطالبات جدی شهروندان شهرهای اطراف تهران از جمله ملارد، شهریار، باغستان و همچنین مناطق جنوب غربی تهران از جمله منطقه ۲۱ تهران بود که فاز اول این طرح که از سال ۹۸ شروع شد و اینک آماده افتتاح است.

وی اظهار کرد: در فاز اول که زیر گذر است ۶۰۰ متر این گذر وسعت دارد و ۲ کیلومتر طول مسیر برای هر خودرو کاهش پیدا می‌کند و سالانه ۲۳ میلیون کیلومتر صرفه جویی دارد و همچنین سالانه ۳۰۰ تُن تولید کاهش آلاینده‌های هوا دارد.

شهردار منطقه بیست و یک تهران ادامه داد: افزایش سطح ایمنی برای کاهش تصادف فوتی، جرحی و خسارتی رخ داده در این محل در سال‌های گذشته از دیگر مزایای این طرح است.

پرونده غرق شدن ۲ کودک در بوستان زیتون 

وی در خصوص حادثه دلخراش بوستان زیتون که منجر به غرق شدن ۲ کودک شد، گفت: ارتقای سطح ایمنی اماکن عمومی مورد تاکید است اما پرونده این موضوع هنوز در جریان است و پس از تکمیل و بررسی کامل این پرونده اطلاع رسانی می‌شود.  

شهردار منطقه ۲۱ تهران با بیان اینکه مجموع طرح تقاطع غیر همسطح فتح - باغستان در سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد گفت: بزرگراه مهم دیگر اندیشه است که در بالای لشگری منقطع شده و فقط یک دسترسی فرعی به اتوبان فهمیده دارد و از آنجا که شهر قدس و اندیشه را به تهران وصل می‌کند، دارای اهمیت است،  بنابراین پروژه اتصال شبدری کامل تقاطع اندیشه با شهید فهمیده در فاز اول در دستور کار است.

وی افزود: این پروژه حدود ۷۰ هزار متر تملک با دو مالک با حجم ۱۲۰۰ میلیارد تومان دارد البته با مالکین رایزنی کرده‌ایم و به توافقاتی دست یافتیم.

پوریافر ادامه داد: در کنار اجرای این طرح، نوسازی و ایجاد بافت شهری مناسب در محدوده اجرای طرح را خواهیم داشت، ضمن اینکه با استفاده از رودخانه قوری‌چای در این محدوده، فضای گردشگری مناسبی می‌توان ایجاد کرد که امیدواریم بتوانیم محور گردشگری در روددره قوری چای ایجاد کنیم و ارتباط شهرهای اطراف به تهران را نیز سهولت بخشیم.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود پنج هزار مترمربع اصلاح هندسی در منطقه انجام شده است، گفت: در موضوع آسفالت از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۴ هزار تُن آسفالت ریزی انجام شد همچنین ۱۳ خیابان را با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال احداث و تعریض کردیم.

پوریافر ادامه داد: درمانگاه منطقه نیز تا اوایل سال بعد افتتاح خواهد شد همچنین در سال جاری حدود ۱۳ مجموعه ورزشی با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال بازسازی شد.

وی اضافه کرد: در خصوص احداث دو تصفیه خانه با آب و فاضلاب به تفاهم رسیدیم و در کنار آن انتقال آب از تصفیه خانه فیروز بهرام نیز به ما برای آبیاری فضای سبز کمک می‌کند ضمن اینکه ایجاد بوستان بانوان در فضایی ۵.۵ هکتاری و ایجاد بوستان خانواده، مجموعه شهربانو و قرائت‌خانه در منطقه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در موضوع مترو رایزنی‌هایی انجام دادیم که خط ۱۰ را به زیر بزرگراه لشگری و دل منطقه برسانیم چرا که این مساله در مطالعات اولیه دیده نشده بود.

شهردار منطقه ۲۱ به اهمیت فضای پارک پرداخت و گفت: بحث احداث پارکینگ ماشین‌های سنگین برای جلوگیری از پارک این ماشین‌ها در بافت شهری دیگر موضوعی است که در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: این منطقه حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و باید برای استفاده از زمین‌های خالی در جهت اسکان کارگران مجموعه‌های صنعتی و سایر شهروندان و افزایش سرانه‌ها برای آنها اقدام کرد.

پوریافر افزود: مسکن ویژه طرحی چند ساله است که در محدوده شهری قرار دارد، بحث سند و تامین سرانه‌ها، مشکل اصلی مالکان آنهاست که با کمک مدیران راه و شهرسازی بحث نظام مهندسی آنها حل شده و در بحث سرانه آموزشی نیز زمینی برای احداث مدرسه در اختیار قرار دادیم در موضوع مسکونی در مراحل نهایی صدور پایان کار برای حدود ۲ هزار و ۳۰۰ واحد هستیم اما برای پایان کار واحدهای تجاری هنوز مشکلات پابرجا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha