سهرابیان: فوتبالیست‌ها با فخرفروشی تنفر ایجاد می‌کنند/ ملائی برمی‌گردد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: قرار نبود ملائی از قایقرانی خداحافظی کند بلکه می خواهد مثل بقیه در انتخابی نهایی حضور یابد و الان هم در یونان تا زمان انتخابی نهایی در کمپ جهانی تمرین می کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در نشست خبری خود که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در خصوص شرایط کسب سهمیه المپیک پاریس اظهار داشت: ما باید کسب سهمیه المپیک را به دست بیاوریم و باید حداقل سه نفر به سهمیه برسند. تیم‌ آب‌های ارام در چند محل در حال تمرین است و هر مربی در یک نقطه‌ای تمرین می‌کند. یک تیم تک نفره کانو در گلستان و تیم تک نفره و دونفره دختران کانو در تهران و کایاک در بندرانزلی نیز در حال تمرین هستند.

وی درباره انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی آب‌های ارام گفت: ما دیروز هم برای مذاکره در خصوص انتخاب سرمربی به نتیجه نرسیدیم اما در حال رایزنی با روسیه هستیم و نتوانستیم با کشورهای دیگر نیز به نتیجه برسیم زیرا هدایت تیم‌های حاضر در المپیک را بر عهده دارند.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره کسب سهمیه پارالمپیک گفت: ما یک سهمیه و دریافت یک مدال در پارالمپیک را پیش‌بینی می‌کنیم. از کمیته پارالمپیک نیز مشاوره دادند تا قرارداد محسن میلاد را تعویض کنیم و احمدرضا طالبیان را به عنوان مربی انتخاب کنیم زیرا آن‌ها قهرمانان نام‌آور ما هستند که در بازی‌ها به طلا رسیدند. ما به دنبال جذب مربیان بازنشسته هستیم.

وی درباره مشکلات نازنین ملائی با فدراسیون قایقرانی گفت: اختلاف نظر بین ورزشکار و مربی پیش می اید و ملائی نتایج ارزنده ای کسب کرده است به این نتیجه رسیده به مربی دیگری نیاز دارد. ما به تفکر وی ارزش می گذاریم و با توجه به درخواست وی بورسیه ای به او در کمپ جهانی تعلق گرفت و  با توجه به اینکه او روال تمربن خود را طی می کند. انتخابی جدید نداریم زیرا مسابقات کسب سهمیه نزدیک است و این اجازه را به ما نمی دهد تا انتخابی جدیدی برای ملائی بگذاریم و وی با توجه به زمان بندی که داریم و عدم حضور در انتخابی به ژاپن اعزام نمی شود اما در ائین نامه پس از بازگشت از کسب سهمیه المپیک می تواند در انتخابی نهایی تا هفته دوم تیر ماه در مسابقات شرکت کند و الان تمرینات خود را در یونان دنبال می کند و نظر ما این است برترین نفری که لیاقت حضور در المپیک ذارد در انتخابی شرکت کند ما در انتخابی اب های ارام سپهر ساعتچی را به دلیل مشکل مادرش نداشتیم و این زمانبندی را برای او می گذاریم

رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: قرار نبود ملائی از قایقرانی خداحافظی کند بلکه می خواهد مثل بقیه در انتخابی نهایی حضور یابد و الان هم در یونان تا زمان انتخابی نهایی در کمپ جهانی تمرین می کند.

سهرابیان ادامه داد: خوشبختانه ورزشکاران قایقرانی پناهنده نمی شوند اما ورزشکار به حدی می رسد که می خواهد تغییری در زندگی خود ایجاد کند یا می خواهد از قایقرانی خداحافظی کند یا تامین منابع داشته باشد. این چیزها در هر رشته های رایج است.

وی ادامه داد: در لیگ قایقرانی باشگاه ها دستمزدهای خوبی می دهند. سال گذشته ٥٠ تیم در قایقرانی شرکت کردند و امسال ٦٠ تیم خضور دارند. مهاجرت کردن یک ورزشکار در قایقرانی به انگشت دست رسیده و پناهندگی هم نداشتیم. اما تفاوت دستمزد میلیاردی یک رشته با رشته دیگر سبب می شود تا یک ورزشکار تصمیم به تغییر در زندگی خود بگیرد.

وی گفت: وقتی ورزشکاری پرچم ایران را در هر جایی به اهتزاز در می آورد کار بزرگی می کند. تعداد رساله ها و پایان نامه ها در بخش قایقرانی خیلی زیاد است و جایش قبلا در فدراسیون خالی بود و ثبت اختراع هم داشتیم که در نوع خود بی سابقه بوده و این اختراع می تواند مخاطب زیادی را جذب کند و کار ما را در تجربی بالا ببرد.

سهرابیان گفت: من انتظار منابع مالی از کمیته پارالمپیک ندارم و این افراد را از ورزشکاران المپیکی جدا نمی کنم و هیچ نقص عضوی را در این ورزشکاران نمی بینم و مثل افراد عادی آنها را تشویق می کنم و در کنار آن بچه های اوتیسم و سندروم داون را بدون کسب اجازه از فدراسیون بیماری های خاص برای انها برنامه دازیم و این تیم از قایقرانی جدا نخواهد شد و هیچ کسی حق ندارد درباره تفکیک شدن آنها بگوید.

وی گفت: سهمیه المپیک در قایقرانی به کشور تعلق می گیرد، نه فرد. اولویت من ریکاوری ورزشکاری است که سهمیه المپیک گرفته است. در دوره قبل المپیک علی اقا میرزایی کسب سهمبه کرد و به قایق وی کسب سهمبه داده شد و فدراسیون باید بهترین وردشکار را اعزام کند و اجحافی در حق فردی صورت نگرفته است. امیدوارم در روئینگ دو کسب سهمیه داشته باشیم.

سهرابیان درباره وضعیت دریاچه ازادی گفت: با حضور هاشمی و وزیر نیرو با تانکر هرجوری شد آب دریاچه به اندازه مطلوب رسید تا لیگ را اغاز کنبم اما مقداری مانده تا آب دریاچه پر شود.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان عنوان کرد : ما سه مسابقه کسب سهمیه آب های آرام ژاپن در فروردین و روئینگ در کره جنوبی و پاراکانو محارستان داربم و امیدوارم در سه رویداد انتخابی نتیجه مهم را به دست بیاوریم. همه تلاش ما کسب یهترین سکو در المپیک است.

رئیس فدراسیون قایقرانی یادآور شد امیرحسین محمودپوز که می گفت به دلیل نداشتن شغل خداحافظی می کند ما کار او را همان موقع درست کردیم و امروز  هم در لیگ شرکت کرد و اول شد.

وی درباره نامه دبیر برای پاداش مدال اوران کشتی گفت: کشتی اولویت کسب مدال است و دبیر به دلیل بردهای پیاپی درخواست اعتبار و پاداش زیاد کرد. از فوتبال متنفرم اما ملوان را دوست دارم. فوتبال تافته جدا بافته شده و تکواندو کاران با دست و پای شکسته مدال می گیرند و  اما فوتبال تافته جدا بافته نیست. هر وقت ورزشکار من طلا بگیرد در المپیک قطعا مانند دبیر چنین نامه ای می نوشتم. وقتی ورزشکار من دستش پینه می بنند یا مهسا جاور فرزندش پای اسکله می نشینذ تا تمرین مادرش تمام شود یا بوکسور ما که بعد باخت در بازی ها گریه کرد و گفت اگر بازی را می بردم و طلا می گرفتم برای همسرم هدیه می گرفتم. نشان دهنده تقاوت زیاد بین فوتبال و رشته های دیگر لست. فوتبالیست ها با فخر فروشی تنفر ایجاد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha