۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85369103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال طرح کشاورزی در ملایر آماده بهره‌برداری است

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ۱۴ طرح جهاد کشاورزی با اعتبار یک‌هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان بهره‌برداری می شود.

«یوسف کاکاوند» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، چهار طرح عمرانی در حوزه آب و خاک با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال و ۴۵۳ میلیون ریال و ۱۰ طرح در سایر بخش‌ها با اعتبار بیش از یک‌هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: برای اجرای طرح های عمرانی بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد و سهم آورده متقاضی هفت میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال بود و میزان تسهیلات برای سایر طرح ها نیز بیش از ۱۸۸ میلیارد ریال و سهم آورده متقاضی یک‌هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال بود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: در مجموع یک‌هزار و ۵۱۷ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال اعتبار برای اجرای ۱۴ طرح و پروژه در حوزه‌های مختلف کشاورزی سرمایه‌گذاری شد که از این میزان سهم آورده متقاضی، در مجموع یک‌هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال است.

کاکاوند بیان کرد: با به ثمر نشستن ۱۴ طرح و پروژه جهاد کشاورزی ملایر، برای ۱۷۸ نفر اشتغال ایجاد شده که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش طرح های عمرانی و ۱۶۶ نفر در دیگر طرح های کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

وی یادآور شد: کارخانه تولید بستنی ملایر با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ تُن در سال با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از مهمترین پروژه‌های کشاورزی در ایام دهه فجر است که به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال برای ۲۲ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: مجتمع ۵۲ هکتاری گلخانه هیدروپونیک تولید کننده سبزی و صیفی تنها پروژه‌ کشاورزی است که عملیات اجرایی آن با میزان سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود و برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

کاکاوند ادامه داد: همزمان با ایام دهه فجر ۲ واحد گلخانه سبزی و صیفی در بخش باغبانی و یک واحد مرغداری گوشتی،، یک واحد بره پرواری و یک واحد مرغداری گوشتی نیز در بخش دام و طیور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افتتاح ۲ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در بخش شیلات و آبزی‌پروری، شرکت شوری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی و سه طرح اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و کم فشار در بخش آب و خاک را از دیگر پروژه‌های دهه فجر امسال برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha