۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85369299
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:معنویت،عقلانیت و عدالت شاخصه های  مکتب امام خمینی(ره)است

کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:عقلانیت، معنویت و عدالت شاخصه های اساسی مکتب امام خمینی (ره) است و این ویژگی ها مهم ترین رمز پیروزی این مکتب الهی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز دوشنبه در حاشیه مراسم غبارروبی حرم امام خمینی(ره) در جمع بسیجیان و اقشار مختلف مردم کاشان افزود:معنویت یعنی استفاده حداکثری از ماه رجب چراکه طبق حدیث قدسی این ماه به مثابه ریسمانی است که هرکه به آن چنگ زند به خدا خواهد رسید.

وی اظهار کرد:حضرت امام خمینی(ره) از ماه های رجب،رمضان،شعبان و نماز شب سحرش حداکثر استفاده را بردند چراکه به خدای متعال متصل بودند و مناجات شعبانیه ایشان معنویت است و ما هم باید شباهتی به این بزرگ مرد تاریخ داشته باشیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری فرمودند مصداق عقلانیت مکتب امام خمینی(ره) همه پرسی و انتخابات بود،امام(ره) فرمودند باید مردم مشارکت کنند و رای دهند و در انواع و اقسام انتخابات ها دخیل باشند و مصداق دوم عقلانیت أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ بودن است وقتی فرمانده ناتو برای شهید سلیمانی نامه نوشت این شهید والامقام هیچ اعتنایی به نامه نکرد و سردار سلیمانی این رفتار را از مقام معظم رهبری اموخته چراکه وقتی نخست وزیر ژاپن نامه ترامپ را به ایشان ابلاغ کرد معظم له فرمودند که من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم مردم ژاپن گفتند آرزوی ما داشتن رهبری مثل رهبر ایران است.

حجت الاسلام حسینی گفت:پیشرفت شاخصه دیگر مکتب حضرت امام خمینی(ره) است،روز گذشته سه ماهواره همزمان به فضا پرتاب کردیم و در دوران منحوس پهلوی می گفتند ایران حتی نمی تواند یک ابزار ساده برای تجدید وضو بسازد و عدالت شاخصه دیگر این مکتب است چراکه عدالت یعنی هرچیز در جایگاهش باشد و مدیر یک مجموعه کوچک باید تلاش کند ظلم در مجموعه اش رخ ندهد.

وی اظهارکرد: امام خمینی(ره)هم عادل بودند  هم  عدالت خواهی را صادر کردند ، در مرز روسیه و چین  در داروخانه عکس حاج قاسم نصب بود. از متصدی داروخانه پرسیدند این عکس کیست؟ 
گفت یک ژنرال ایرانی که تو دهان آمریکا ی ظالم زد. 

هر سال بسیجیان کاشان به نمایندگی از بسیجیان کشور و اقشار مختلف این شهرستان به نیابت از مردم دارالمومنین کاشان با گلاب ناب حرم پیرجماران را غبارروبی و عطرافشانی می کنند..
در این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،نیروهای ارتش،سپاه، آتش نشانی، دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید،روحانیون،کارگران ، پزشکان و نیروهای بسیجی و جهادی حضور داشتند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha