۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85369426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان معترض فرانسوی: پاریس را محاصره می‌کنیم

تهران-ایرنا- شبکه خبری فرانس ۲۴ در مطلبی با اشاره به تداوم تظاهرات اعتراضی کشاورزان فرانسوی و به صدا درآمدن زنگ خطر محاصره پاریس، نوشت: دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور قصد دارد ۱۵ هزار پلیس و نیروی شبه نظامی را برای مقابله با معترضان به کار بگیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، در روزهای اخیر کشاورزان معترض در فرانسه- بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی اروپا- با استفاده از تراکتور و کامیون، ‌جاده‌ها را مسدود کرده و ترافیک‌های طولانی ایجاد کرده اند.

تظاهرکنندگان خواستار کاهش قیمت‌ها، مالیات‌ها، ‌افزایش دستمزد، ‌حقوق بازنشستگی بالا، حذف تشریفات اداری و بهبود سیاست‌های زیست محیطی در این کشور هستند.

فرانس ۲۴ افزود: کشاورزان خشمگین فرانسوی قصد دارند بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی، ‌کارزار اعتراضی خود را با ایجاد هشت نقطه کانونی در امتداد مسیرهای اصلی پاریس افزایش دهند.

این در حالی است که امانوئل مکرون، ‌رییس جمهوری فرانسه، ‌دستور داد تا برای اطمینان از ادامه فعالیت فرودگاه شارل دوگل در شمال و فرودگاه اورلی در جنوب پاریس عملیات امنیتی انجام شود.

ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه، پیش از اجرای محاصره برنامه ریزی شده تاکید کرد پلیس و نیروهای شبه نظامی موظف شده اند تا از هرگونه تهاجم به شهر پاریس جلوگیری کنند.

گفتنی است دولت فرانسه در تلاش است تا از گسترش نارضایتی کشاورزان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در اواخر سال جاری جلوگیری کند، چرا که این انتخابات به عنوان آزمونی کلیدی برای دولت مکرون تلقی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha