پس از ۳۳ ماه؛ زمان انتخابات فدراسیون سوارکاری مشخص شد

تهران- ایرنا- زمان انتخابات فدراسیون سوارکاری پس از ۳۳ ماه مشخص شد تا این فدراسیون پرحاشیه، رئیس جدید خود را بشناسد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، فدراسیون سوارکاری ۳۳ ماه است که بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شود. مسعود خلیلی، آخرین رئیس این فدراسیون بود که به دلیل برگزاری انتخابات، بدون هماهنگی لازم با وزارت ورزش و جوانان، از سمت ریاست کنار گذاشته شد و پس از آن، فدراسیون رئیسی نداشته است.

مسعود خلیلی در مجمع پرحاشیه‌ای که در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰در غیاب نماینده وزارت ورزش و پشت درب‌های بسته برگزار کرد، با کسب ۴۷ رای ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری انتخاب شد. با این حال مسئولان وزارت ورزش بارها تاکید کردند، شیوه برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون قانونی نبوده و با این مجمع، برخورد کردند.

پس از این اتفاق محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری شد و مسعود خلیلی که برکناری خود را غیرقانونی می‌دانست به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و موفق شد حکم سرپرستی حیدری را باطل کند.

پس از این خلیلی بار دیگر خود را رئیس قانونی فدراسیون سوارکاری می‌دانست اما وزارت ورزش و جوانان باز هم مقابل او ایستاد و رضا زندی خواری را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا حکم خلیلی بی‌اثر شود.

از آن زمان (۱۵ آذر ۱۴۰۱) تاکنون، زندی که خود از کارمندان وزارت ورزش و جوانان است در مسند سرپرستی حضور داشت و اکنون خود او نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی فدراسیون است. در زمان او فدراسیون کمی آرامش را تجربه کرد و روند قهرمانی و آموزشی قابل قبولی داشت. در زمان سرپرستی او، مشکلات این فدراسیون توسط نهادهای نظارتی بررسی و حل می‌شد که حتی بخش تحقیق و تفحص مجلس نیز به این مسئله ورود کردند. برای تاریخ ۷ شهریور نیز، برگزاری انتخابات این فدراسیون برنامه‌ریزی شده اما پس از مدتی لغو شد.

از ۷ آذر ۱۴۰۲ با حکم کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دوره سرپرستی زندی به پایان رسید و عباسعلی اکبری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب شد. ماموریت اصلی و اساسی اکبری که از طرف وزارت ورزش مشخص شد، آماده‌سازی شرایط انتخابات برای نامزدها بود که به تازگی این مسئله انجام شد.

اکنون با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و مصوبه هیات رئیسه و به استناد اساسنامه فدراسیون و دستورالعمل وثاقت و امانت و با تصویب هیات رئیسه مقرر شد مجمع عمومی انتخابات فدراسیون با دستور جلسه انتخاب رئیس و سایر اعضای هیات رئیسه، روز پنجشنبه مورخ ۲۴ اسفند، راس ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha