بیش از هشت هزار هکتار زمین در مشهد بازآفرینی می‌شود

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هشت هزار و ۸۲۴ هکتار زمین در قالب بافت ناکارآمد، بافت تاریخی و سکونتگاه غیررسمی در مشهد مورد هدف طرح بازآفرینی شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید داعی عصر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های محلات هدف بازآفرینی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان ۲ هزار و ۲۵۸ هکتار بافت ناکارآمد (فرسوده)، ۲ هزار و ۶۷۲ هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۸۹۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب در مشهد بازآفرینی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی از سازندگان و مالکان از مسایل و مشکلات پیش رو اظهار کرد: همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری برای تسریع در اجرای پروژه‌های بازآفرینی ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی اضافه کرد: برای اطلاع رسانی در این زمینه باید از هنوز در زمینه باید از ظرفیت معتمدان محلات، امامان جماعت، متولیان هیات های مذهبی و به صورت خاص شهرداری ها استفاده کرد.

داعی با بیان اینکه تسهیلات بافت‌های فرسوده در مناطق بازآفرینی شهری به صورت ویژه در دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی تصویب و در استان ها بومی سازی شده است، گفت در صورت آگاهی و اطلاع مردم از این تسهیلات نوسازی مسکن در این مناطق افزایش چشمگیر یافته و خانه های ایمن در اختیار مردم این محلات قرار خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: پارسال اجرای ۵۸ طرح بازآفرینی و نوسازی در مناطق ناکارآمد شهری استان در قالب بخشهای مختلف به پایان رسید، امسال ۱۵ پروژه طرح بازآفرینی و نوسازی در مناطق ناکارآمد مشهد در حال اجرا است که تذکرات لازم برای شتاب بخشی در بهره برداری رساندن پروژه‌های مذکور داده شده است.

داعی بیان کرد: تخفیف پروانه، تسهیلات نظام مهندسی ساختمان، تسهیلات با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت و ... بخشی از این تسهیلات است که با جدیت تحقق آن را رصد می‌کنیم.

مشهد ۹ هزار و ۱۶۹ کیلومترمربع وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha