۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۱۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85369825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق آمریکا با جمهوری چک برای فروش ۲۴ فروند جنگنده اف-۳۵

تهران-ایرنا- جمهوری چک روز دوشنبه یک قرارداد ۶.۵ میلیارد دلاری با آمریکا برای خرید۲۴ فروند جنگنده اف-۳۵ امضا کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "آناتولی" بر اساس این قرارداد که توسط جانا سرنوچوا، وزیر دفاع جمهوری چک و بیژن ثابت، سفیر آمریکا در این کشور امضا شد، پراگ این جنگنده ها را در سال های ۲۰۳۱-۲۰۳۵ تحویل خواهد گرفت.

این بزرگترین قرارداد تسلیحاتی در تاریخ جمهوری چک است.

در ماه می گذشته، جمهوری چک همچنین توافق خرید ۲۴۶ خودروی زرهی سنگین موسوم به CV-۹۰ ساخت سوئد به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار را به عنوان بخشی از برنامه تسریع تسلیحات خود پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین امضا کرد.

به گزارش ایرنا, پیش از این, جانا سرنوچوا وزیر دفاع جمهوری چک با بیان اینکه ذخایر تسلیحاتی ما رو به اتمام است، گفت: اقلام زیادی از تجهیزات نظامی برای ما باقی نمانده است تا بتوانیم آنها را به اوکراین بفرستیم.

وزیر دفاع جمهوری چک، افزود: سعی می‌کنیم با صدور مجوزهای صادراتی برای شرکت‌های خصوصی تسلیحاتی، کمبود ارسال تسلیحات از انبارهای خود را جبران کنیم چرا که نمی‌خواهیم با تخلیه کامل ذخایر تسلیحاتی‌مان، توان دفاعی خود را به خطر بیندازیم.

وی با استناد به گزارشی که وزارت دفاع جمهوری چک در اوایل ماه جاری منتشر کرده بود، گفت: ارزش تسلیحاتی که تا به حال به اوکراین ارسال کرده‌ایم بالغ بر ۵۴.۱ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

به نوشته راشا تودی تصمیم پراگ برای نفرستان ادوات و مهمات نظامی از محل ذخایر تسلیحاتی خود پس از آن صورت می‌گیرد که دولت جدید اسلواکی نیز پیشتر از برنامه‌های دولت قبلی در این کشور برای اهدای ۴۳ میلیون دلار سلاح و مهمات به کی‌یف جلوگیری کرده بود.

https://www.aa.com.tr/en/europe/czech-republic-signs-65b-deal-with-us-to-purchase-24-f-35-jets/3122340

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha