۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۱۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85369849
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خانواده اسیران صهیونیست بر ضرورت رسیدن به توافق برای تبادل اسرا تأکید کردند

تهران-ایرنا-شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به نقل از خانواده‌های این رژیم گزارش داد که آنها بر ضرورت رسیدن به توافق برای بازگشت اسیران اسرائیلی تأکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، این شبکه صهیونیست همچنین به نقل از خانواده اسیران این رژیم که با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر در واشنگتن دیدار کرده بودند، از قطر برای آنچه "که تلاش برای رسیدن به توافق جدید" اعلام شده، قدردانی کردند.

شبکه خبری ان بی‌سی‌ نیوز آمریکا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مذاکره‌کنندگان‌ اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای آزادی سایر گروگان‌ها به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی آمریکایی ان بی‌سی‌ نیوز به نقل از منبع آگاه خود گفت: این توافق شامل آزادی گروگان‌های‌ آمریکایی و اسرائیلی باقیمانده می‌شود که به صورت مرحله‌ای است و ابتدا زنان و کودکان آزاد می‌شوند.

ان بی‌سی‌ نیوز افزود: این توافق همچنین شامل توقف‌های مرحله‌ای در جنگ و ارسال کمک به غزه و تبادل اسرای فلسطینی است و امروز پیش نویسی از این توافق به حماس ارائه می‌شود.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مذاکره کنندگان شامل نخست وزیر قطر و رهبران سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر بودند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را برای گفتگو در مورد طرحی که شامل آزادی مرحله‌ای تمام اسرای باقی‌مانده‌ در غزه همراه با توقف موقت جنگ می‌شود، به پاریس فرستاده است.

پیش از این، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه به وقت محلی گزارش داد: مقامات ارشد دست‌کم ۱۰ دولت مختلف در تلاش هستند تا مجموعه‌ای از توافق‌ها را برای پایان دادن به جنگ غزه ایجاد کنند و به چگونگی اداره غزه پس از پایان جنگ پاسخ دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha