دستاوردهای کارگشای دولت سیزدهم در سمنان و افق روشن مشارکت انتخاباتی

سمنان - ایرنا - چهار معاون استاندار سمنان در نشست خبری به مناسبت دهه فجر مسایل مختلفی را از جمله شرایط برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری، طرح‌های آماده افتتاح، رونق صادرات دانش‌بنیان‌ها، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و جایگاه برتر سمنان در اجرای طرح ملی مسکن مطرح کردند که زمینه‌ساز حضور پرشور مردم پای صندوق رای را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست معاونان استاندار سمنان با محوریت سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد.

در این نشست مطرح شد که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به سال گذشته، افتتاح می‌شود.

۹۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۷۹ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان در دهه فجر ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان در دهه‌فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

انتخابات از مولفه‌های قدرت کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: یکی از مولفه‌های قدرت ملی حضور پرشور در انتخابات است و جهاد تبیین لازمه مشارکت حداکثری است.

احمد ریواده افزود: برای اولین بار در قالب قانون انتخابات، فعالیت ستاد مجازی برای نامزدها دیده شده و شفافیت مالی نامزدها مدنظر است.

وی اضافه کرد: بررسی ظرفیت تبلیغات طبق ماده ۸۱ ، تلاش‌های رسانه‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی دستاوردها و اقدامات و ایجاد چهار برنامه تبلیغاتی از جمله کارها برای مشارکت حداکثری است.

وی ادامه داد: داوطلبان بعد از نوزدهم بهمن و پس از اعلام شورای نگهبان یک مرحله دیگر فرصت اعتراض دارند و در نهایت، در یکم اسفندماه اسامی نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دستاوردهای کارگشای دولت سیزدهم در سمنان و افق روشن مشارکت انتخاباتی

به گفته این مسوول، ۶۰۰ معتاد متجاهر در استان سمنان جمع‌آوری شدند و پس از بهبود به آغوش خانواده برگشتند.

وی تاکید کرد: اعتمادسازی، امیدآفرینی با برگزاری جشن انقلاب و ارتقای رضایت‌مندی در مشارکت حداکثری موثر است.

افتتاح ۶۷۹ طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: امسال ۶۷۹ طرح عمرانی با هزینه‌کرد یکهزار و ۶۰۹ میلیارد تومان دهه فجر ۱۴۰۲ در این استان افتتاح می‌شود که از لحاظ اعتباری نسبتبه دهه فجر سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

محمد حمیدی بیان کرد: با تلاش بخش‌های مرتبط، سمنان استان دوم کشور در بخش پیشبرد طرح های مسکن است.

این مسوول اضافه کرد: سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان بود که با پیگیری‌ها یکهزار میلیارد تومان به این رقم افزوده شد.

دستاوردهای کارگشای دولت سیزدهم در سمنان و افق روشن مشارکت انتخاباتی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: زمین و ودیعه مسکن برای تمام واحدهای ناایمن قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان تامین شده است، اما چهار بلوک ۱۶ واحدی دچار مشکل حقوقی هستند که با رفع این مسایل، زمین و ودیعه مسکن به آنان تعلق می‌گیرد.

توسعه چشمگیر نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: طی ۲ سال گذشته تا ۱۵۰ درصد تعهد اشتغال در این استان محقق شد.

محمدرضا صادقی افزود: شمار نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان طی ۲ سال گذشته به ۲۷۶ نیروگاه رسیده است و از تولید ۲ مگاوات برق به ۲۶ مگاوات افزایش یافت که نشانه افزایش ۱۳ برابری نیروگاه و تولید برق است.

وی ادامه داد: هشت نیروگاه گازی کوچک‌مقیاس در استان سمنان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به تولید ۲۶ و ۶ دهم مگاوات برق می‌شود.

وی اضافه کرد: اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از مزیت‌های استان سمنان مورد توجه ویژه است.

وی بیان کرد: ۱۴ زنجیره و خوشه ارزش در استان سمنان تعریف شده است که برای خوشه‌های دیجیتال و خودرو راهبر تعیین شده و تکمیل زنجیره تولید پیگیری می‌شود.

این مسوول بیان کرد: تراز تجارت کشور بعد از ۱۰ سال مثبت شد، امسال در استان سمنان افزایش ۱۷ درصدی ارزش دلاری و افزایش ۶ درصدی وزن کالاهای صادراتی، نشان می دهد که استان به سمت فروش فرآوری رفته‌است.

دستاوردهای کارگشای دولت سیزدهم در سمنان و افق روشن مشارکت انتخاباتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: سمنان سومین استان دارای اقتصاد دانش‌بنیان‌ است و صادرات سالانه ۱۰ میلیون دلار از محصولات دانش‌بنیان‌ رقم خورده است.

وی افزود: یکی از اقدامات امیدآفرین در دهه فجر برپایی نمایشگاه کسب و کار از چهاردهم تا شانزدهم بهمن‌ماه با ۱۰۰ غرفه با همراهی ۴۴ دستگاه اجرایی و برگزاری سه رویداد است.

صادقی گفت: ۱۹ تا ۲۷ بهمن ماه نیز نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد عرضه مستقیم و نشاط‌افزایی برگزار خواهد شد.

اطلاع‌رسانی تلاش‌ها رکنی مهم در مشارکت حداکثری

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: فضای منجمد با هدف کاهش مشارکت انتخاباتی دسیسه دشمنان است و همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی تلاش‌ها در افزایش مشارکت موثر است.

ابوذر عرفانی افزود: برآیند داده‌ها نشان می‌دهد دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی داشته است و انتظار می‌رود رسانه‌ها به عنوان خط مقدم جهاد تبیین در اطلاع‌رسانی اقدام‌ها همراهی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha