اعتبار رفع نقاط حادثه خیز در کشور افزایش می یابد

خرم آباد - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: رفع نقاط حادثه خیز جاده ای یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم است که اعتبارات این حوزه در سال آینده تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود منظور روز سه شنبه در آیین افتتاح پل بلیلوند خرم آباد اظهار کرد: باید با افزایش اعتبارات در راستای ایمن سازی جاده ها، تمامی نقاط حادثه خیز اولویت دار کشور را در کوتاهترین زمان ممکن ایمن کرد.

وی تاکید کرد: مواردی مانند حمل و نقل و ترافیک شهری جزو مهمترین مسایل شهری مردم است و هرقدر که بتوانیم رفت و آمد شهروندان را تسهیل کنیم بزرگترین خدمت را انجام داده ایم.

معاون رییس جمهور با اشاره به حادثه خیز بودن برخی نقاط در جاده های کشور افزود: عدم احداث و ایمن سازی پل ها و زیرگذرهای استاندارد، باعث افزایش آمار تصادفات در طول سال خواهد شد.

منظور با بیان اینکه احداث پل بلیلوند خرم آباد جزو مصوبات سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان بوده است، تاکید کرد: بهره برداری از این پل در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه تلاش و پیگیری های استاندار و مجموعه مدیران استانی بوده که قابل قدردانی است.

اعتبار رفع نقاط حادثه خیز در کشور افزایش می یابد

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم دولت مردمی بوده است، یادآور شد: مردم خرم آباد پیش از مراسم بهره برداری و افتتاح رسمی، انتفاع خود را از این پل آغاز کرده بودند، اما این طرح امروز به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بطور رسمی به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه پروژه احداث پل بلیلوند سال ۹۷ آغاز شده است، اضافه کرد: این پروژه سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد متوقف شده بود.

احمدرضا دالوند با اشاره به استراتژیک بودن و ضرورت ایجاد این پل عنوان کرد: مسیر رفت و آمد بیش از ۵۰ روستا از این پل منشعب و همچنین به عنوان برون رفت از خرم آباد به سمت جنوب و جاده کمربندی محسوب می شود، بنابراین از مطالبات جدی مردم بود.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های این پل قرار گرفتن در مسیر برخی جاذبه های گردشگری همچون آبشار نوژیان است که منجر به ترافیک بالا در روزهای تعطیل می شد و با عنایت مسوولان ارشد استانی و کشوری با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و روزانه حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار دستگاه خودرو بر روی آن تردد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha