۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85370765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبردار ۲ هزار میلیارد ریالی اعزام دانشجو به خارج، در اصفهان دستگیر شد

‎اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی اصفهان از دستگیری فردی که با دائر کردن یک شرکت قلابی بورسیه و اعزام دانشجو به خارج از کشور بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از متقاضیان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سردار حمید علینقیان‌پور روز سه‌شنبه افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک شرکت قلابی در زمینه بورسیه کردن دانشجویان و اعزام آنان به کشور روسیه، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: با توجه به متواری بودن مدیر و کارکنان شرکت و تجمع تعداد زیادی از شاکیان در مقابل دربِ آن، ماموران با اخذ مجوز از مرجع قضائی وارد شرکت شده و به بازرسی از محل پرداختند.
‎فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به کشف تعداد زیادی مُهر و اوراق جعلی و غیرمجاز در بازرسی صورت گرفته گفت: در نهایت درب شرکت مذکور پُلمب و با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و رصد هوشمندانه ماموران سازمان اطلاعات، مدیر متواری شرکت در مخفیگاه خود دستگیر شد.
‎سردار علینقیان‌پور با بیان اینکه تاکنون شکایت ۳۰ نفر از این شرکت به ثبت رسیده است، افزود: فرد یادشده به اتهام کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی با ترفند اعزام دانشجو به خارج از کشور و جعل اسناد دولتی تحویل مرجع قضائی شد و تلاش برای شناسایی سایر کارکنان شرکت در دستور کار قرار دارد.

دستگیری ۱۱ اراذل و اوباش مسلح در فلاورجان
‎جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، جزئیات دستگیری ۱۱ نفر از اراذل و اوباش مُسلح در عملیات ضربتی سازمان اطلاعات پلیس استان در شهرستان فلاورجان را تشریح کرد.
‎سردار محمدرضا هاشمی فر گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مشخص شد تعدادی از اراذل و اوباش بدلیل برخی اختلافات قبلی قصد ایجاد درگیری در یکی از محله‌های حاشیه شهرستان فلاورجان را دارند که این موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت.
‎وی در ادامه افزود: با انجام اقدامات تخصصی و بررسی‌های همه‌جانبه اطلاعاتی ماموران پلیس مشخص شد که این افراد با تهیه انواع سلاح‌های سرد و جنگی قصد ایجاد درگیری دسته جمعی و برهم زدن نظم عمومی را دارند.
‎جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سرانجام با توجه به حساسیت موضوع و احتمال وقوع درگیری و با شناسایی محل حضور متهمان، ۱۱ نفر از اراذل و اوباش حاضر در محل در عملیات ضربتی و ویژه سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات پلیس استان و با همکاری ماموران پلیس فلاورجان قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.
‎سردار هاشمی‌فر گفت: در بازرسی ماموران از محل مورد نظر چهار قبضه اسلحه جنگی، ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۱۷۶ عدد فشنگ، انواع سلاح سرد و مقادیری مواد مخدر کشف شد و متهمان به مرجع قضائی تحویل شدند.

شهرستان فلاورجان در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

کشف ۱۶۰ کیلوگرم مواد مخدر در اصفهان
‎رییش پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۶۰ کیلو شیشه، هرویین و تریاک در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ احمد نیکبخت افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس در پی اقدامات اطلاعاتی و رصد هوشمندانه قاچاقچیان مواد مخدر از تردد سه دستگاه خودروی حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی استان مطلع شدند و این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
‎وی اظهار داشت: با تلاش ماموران سه خودروی یاد شده که عازم یکی از استان‌های همجوار بودند، شناسایی و متوقف شدند و در بازرسی از آنها ۱۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۱۵ کیلوگرم شیشه، ۲۰ کیلوگرم هروئین و ۱۲۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.
‎رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در این عملیات ۶ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و سه خودروی سواری نیز توقیف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha