شبکه خدماتی در قالب تعاونی پوشاک خانواده ایجاد می‌شود/ برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران گفت: یکی از دغدغه‌های بخش تعاون، ایجاد شبکه خدماتی در قالب تعاونی پوشاک خانواده در جهت شبکه سازی و توانمندسازی تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، خاطره استادرضایی عصر سه‌شنبه در نشست خبری برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی که از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک و خدمات در حوزه تامین مواد اولیه، بازاریابی و محصول قابل رقابت در عرصه جهانی با مشکلاتی روبرو هستند که باید شبکه‌ای برای این قشر ایجاد شود.

وی ادامه داد: در اتاق تعاون، تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با بیان اینکه باید تعاونی‌های چندملیتی بنا بر تعامل در سطح بین‌المللی برای طراحی، تولید و عرضه مشترک نیز ایجاد شود، گفت: عدم ساماندهی در حوزه تولید پوشاک و بحث مشکلات بازاریابی و اقتصادی باعث بروز مشکلاتی شده که تشکیل تعاونی‌ها در این عرصه کمک شایانی خواهد کرد.

وی بیان داشت: تسهیلگری در حوزه تعاونی‌ها، مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تامین مواد اولیه، ایجاد رقابت و فضاهای ملی برای بحث‌های تعاملی با کشورهای همسایه امکان رقابت تولیدکنندگان را در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

استادرضایی با اشاره به اینکه ظرفیت تعاونی‌ها در حوزه پوشاک باید معرفی شود، گفت: ما در کشورمان از لحاظ تامین پارچه، نخ و طراحی در شرایطی خوبی قرار داریم که نیاز است از ظرفیت‌های موجود بهره برد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: قابلیت توسعه دستاوردها در حوزه پوشاک وجود دارد که بایستی از این فرصت‌ها در عرصه بین‌المللی بهره برد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی

دبیر برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی در ادامه این نشست گفت: این جشنواره از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده در استانبول برگزار می‌شود.

حسین نورالدینی حاج حسینی اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در بحث نساجی در کشورمان وجود دارد این جشنواره محصول سال‌ها تحقیق و پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه در بخش نساجی و مد و پوشاک خوب عمل کرده است، گفت: از این صنعت درآمدزایی خوبی برای اقتصاد انجام می‌دهد در این کشور دانشگاه‌های متعددی برای آموزش مد و پوشاک وجود دارد و زیرساخت‌ها فراهم است.

دبیر برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی بیان داشت: اکنون کشورهای اروپایی برای کشورهای اسلامی در حوزه پوشاک و مد برنامه دارند این در حالی که کشورهای اسلامی دارای هویت هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیبایی مد و لباس در کشورمان از لحاظ کمی و کیفی بالاست، گفت: اکنون دانشگاه‌ها در دوره دکتری به این صنعت پرداخته‌اند و طراحان ما توانسته‌اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و طرح‌های ویژه و لباس‌های فاخر را تولید و تکثیر کنند که بر گرفته از نماد اسلامی و ایرانی است.

نورالدینی حاج حسینی ادامه داد: باید در تعامل با کشورهای همسایه ظرفیت‌های صنعت پوشاک را در حوزه طراحی و ایده مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی در چهار محور، علمی، تاریخی و مهارت اموری و فرهنگی فراخوان شده است، گفت: ۴۰ موضوع برای این جشنواره در نظر گرفته شده و هیات ۱۲ نفره از خارج کشور نظارت خواهند داشت.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: در بخش دوم این جشنواره دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان در صنعت پوشاک و مد برگزار می‌شود.

صنعت مد و پوشاک نیازمند کمک تعاونی‌هاست

فاطمه شیردستان کارشناس کارآفرین در ادامه این نشست اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ در معرفی تولیدات و محصولات برگزاری رویدادهاست.

وی افزود: تعاونی‌ها یکی از بسترهای بزرگ کسب کار هستند که در صنعت مد و پوشاک می‌توانند در حوزه تولید محصولی با کیفیت، درآمدزایی و بازیابی جهانی ورود کنند.

کارشناس کارآفرین با اشاره به اینکه طراحان توانمندی در عرصه مد و پوشاک داریم گفت: طراحان خلاق باید تولیدات خود را در عرصه جهانی عرضه کنند که این امر با هم‌افزایی موسسه‌های علمی و فرهنگی و تعاونی‌ها محقق می‌شود.

کشورمان در حوزه صنعت مد و پوشاک قوی است

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: کشور ترکیه در صنعت تولید پوشاک قوی است؛ ولی کشور ما در حوزه علمی و طراحی مد و پوشاک قوی و توانمند است.

فهیمه زارع‌زاده عنوان کرد: این جشنواره فرصتی برای تعامل سازنده با کشورهای اسلامی در حوزه مد و پوشاک است که تا کنون چنین رویداد علمی برگزار نشده بود.

وی تاکید کرد: کسانی که تولیدات در عرصه مد و پوشاک دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده و عرضه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha