۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85370914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلگراف: عربستان طرح افرایش تولید نفت را کنار می‌گذارد

تهران- ایرنا- تلگراف با ارایه گزارشی اعلام کرد: عربستان سعودی برنامه‌های افزایش تولید نفت خود را به دلیل تلاش‌های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای پایین نگه داشتن قیمت بنزین کنار می‌گذارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این رسانه، آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، طرح افزایش ظرفیت تولید خود از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون را کنار گذاشته است.

این درحالی است که بایدن تهدید کرده بود که این مسئله می‌تواند عواقبی داشته باشد. در حال حاضر عربستان تنها ۹ میلیون بشکه تولید می کند. با این اقدام عربستان این نگرانی ایجاد شده که تولید محدود به عادت دائمی کشورهای تولیدکننده نفت تبدیل شود.

قیمت نفت خام در شرایط فعلی برای آمریکا بسیار اهمیت دارد چون افزایش قیمت نفت خام هزینه‌ سوخت را در این کشور و کشورهای دیگر افزایش خواهد داد. تنش‌های موجود در دریای سرخ نیز هزینه‌های حمل و نقل انرژی را افزایش داده و ممکن است با کشته شدن سه سرباز آمریکایی تنش‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

آمریکا به دستور بایدن هفته گذشته صادرات محصولات گازی خود را قطع کرد که این اقدام موجب نگرانی تامین گاز مایع در بازارهای جهان شده است. کارشناسان و تحلیلگران بازار می‌گویند این اقدام آمریکا برای توقف صادرات گاز پیروزی بزرگ برای روس‌ها محسوب می‌شود.

هنری پاتریکو، تحلیلگر بانک سرمایه گذاری یوبی‌اس (UBS)، طرح آرامکو را برای کاهش ظرفیت تولید تعجب آور و شوک بزرگی در بازار جهان ارزیابی کرد.

وی گفت: تغییر برنامه‌های تولید نفت از سوی عربستان این نگرانی را ایجاد می‌کند که کاهش تولید به دیگر کشورهای تولیدکننده نفت هم کشیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha