۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85371438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنگ انقلاب اسلامی در مدارس شرق استان تهران نواخته شد

قرچک - ایرنا - در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب اسلامی در تمامی مدارس شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانش‌آموزان، فرهنگیان و جمعی از اولیاء همراه با مسئولان شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک، در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه زنگ انقلاب را به یاد و خاطره شهدای انقلاب و بنیانگذاری جمهوری اسلامی نواختند تا بگویند با وجود گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب، همچنان پایبند اصول انقلاب اسلامی و ارزش های آن هستند.

در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب که در دبیرستان نیایش روستای صالح‌آباد قرچک برگزار شد، دانش‌آموزان در حالی که پرچم‌های سه رنگ ایران را در دست داشتند، سرود پرافتخار جمهوری اسلامی را سر دادند تا بگویند، با آن که انقلاب را درک نکرده‌اند ولی به عنوان نسل آینده ساز ایران اسلامی، میراث پدران و مادران خود را با جان و دل حفظ می‌کنند.

فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل گفت: ملت ایران در حالی چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند که اقتدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی زبانزد دوست و دشمن است و این نظام الهی، به پشتوانه مردم، مسیر رو به رشد و تعالی خود را طی می‌کند.

حسین فخاری افزود: عزت، اقتدار و امنیتی که امروز جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است، مدیون ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی مردان و زنانی است که با حرکت در مسیری که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را ترسیم کرده بود، خود را از یوغ استکبار نجات دادند و ایران را به کشوری مقتدر تبدیل نمودند.

وی خاطرنشان کرد: حضور پرشور جوانان و آحاد مردم در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی این واقعیت انکارناپذیر را یادآوری می‌کند که این نظام الهی از پشتوانه همه جانبه مردم در تمامی صحنه‌های نظام برخوردار است و تا زمانی که این پشتیبانی وجود داشته باشد، هیچ بدخواه و دشمنی نمی‌تواند به این کشور الهی صدمه‌ای وارد کند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز جوانان و آینده‌سازان ایران، دانش‌آموزان رأی اولی خود را برای حضور در یکی از سرنوشت‌سازترین آزمون‌های زندگی خود آماده می‌کنند و قطعا این حضور و شور و نشاط باعث می‌شود تا سایر آحاد جامعه نیز همچون گذشته در این انتخابات، حضوری حداکثری داشته باشند.

در شهرستان‌های ورامین و پیشوا نیز دانش‌آموزان با نواختن زنگ انقلاب و اجرای برنامه‌های مختلف، عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک مشغول به تحصیل هستند.

زنگ انقلاب با حضور مسئولان در سه مدرسه شاخص نواخته شد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس اعلام کرد: با توجه به تعطیلی مدارس در روز ۱۲ بهمن امروز در سه مدرسه شاخص در سطح شهرستان، زنگ انقلاب نواخته شد.

محمد جواد لنکرانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: زنگ انقلاب در سه مدرسه شاخصِ علامه طباطبایی در پردیس، الزهرا در بومهن و شهدای غزه در جاجرود با حضور مسئولان شهرستانی نواخته شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده زنگ انقلاب در کلیه مدارس شهرهای پردیس، بومهن، خسروآباد، سعید آباد و بخش جاجرود توسط مدیران و معلمان به صدا درآمد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: فرهنگیان و دانش آموزان از تاثیر گذار ترین افراد در پیروزی و حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی هستند.

لنکرانی ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای دانش آموز توضیح داد: آزادی و آرامش امروز کشور ما مدیون رشادتهای شهیدان و حضور همه ما در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات یک ضرروت است.

وی ادامه داد: حضور فرهنگیان در حوزه اجرا و مشارکت و بالا بردن شور و نشاط بین دانش آموزان و خانواده های آنها نقش مهمی در بالا رفتن مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو دارد.

این مسئول با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر، توضیح داد: افتتاح مرکز جامع اختلالات یاد گیری در فاز پنج شمالی ، مراسم کلنگ زنی یک سالن چند منظوره توپی در محوطه اداره آموزش و پرورش، افتتاح صوری سه مدرسه که قبلا تحویل آموزش و پرورش شده بود و برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری، ورزشی بخشی از برنامه های این اداره در دهه مبارک فجر امسال است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha