۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85371460
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سلطان ابراهیم پادشاه جدید مالزی شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85371460
سلطان ابراهیم پادشاه جدید مالزی شد

تهران– ایرنا- سلطان ابراهیم اسکندر جوهور امروز چهارشنبه دوره پنج ساله خود را به عنوان سلطان دوره‌ای مالزی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا از ساوت چاینا مورنینگ پست، سلطان ابراهیم و پسرش، تونکو اسماعیل ادریس (نایب السلطنه جدید جوهور) پس از ادای سوگند رسمی در کنار روسای دیگر خانواده‌های سلطنتی کشور، رسماً بر تخت سلطنت نشست. بر اساس بیانیه کاخ ملی، وی در زمان سلطنت خود به طور رسمی به عنوان سلطان ابراهیم شناخته می‌شود.

این در حالیست که اخبار در مورد سرکوب فساد و شایعات عفو سلطنتی نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق محکوم‌شده، فضای سیاسی مالزی را ملتهب کرده است.

وی هنگام ادای سوگند و همزمان با شلیک توپ در خارج از کاخ به مناسبت آغاز سلطنت خود گفت: من با تمام توانایی خود همیشه در حفاظت از اسلام خواهم کوشید و قاطعانه برای اداره عادلانه و صلح‌آمیز کشور ایستادگی می‌کنم.

ماه مهر در نشستی در کنفرانس حاکمان، شورایی متشکل از حاکمان و فرمانداران ایالت‌های مالزی اعضا به سلطنت ابراهیم رای دادند.

سلطان ابراهیم پادشاه جدید مالزی شد

وی جانشین سلطان عبدالله احمدشاه می‌شود، که آخرین روز پادشاهی‌اش در روز سه‌شنبه با شایعاتی همراه بود مبنی بر اینکه او ممکن است به نجیب نخست‌وزیر سابق که در حال گذراندن ۱۲ سال زندان است مهلت یا عفو داده باشد. این مطلب که در رسانه‌های محلی گزارش و سپس پس گرفته شد.

سلطنت سلطان ابراهیم در حالی آغاز می‌شود که وی چندی پیش به سیاستمداران مالزی هشدار داد که هیچ دسیسه‌ای را علیه سلف خود تحمل نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha