۶۵ طرح برق رسانی در خراسان شمالی تکمیل شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85371504
۶۵ طرح برق رسانی در خراسان شمالی تکمیل شد

بچنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۶۵ طرح برق رسانی با اعتبار یکهزار و ۷۷۹ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن چاهی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۹ طرح برق رسانی با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال در بجنورد، ۹ طرح در اسفراین و بام و صفی آباد، ۱۰ طرح در شیروان، هفت طرح در فاروج، ۹ طرح در راز و جرگلان، هفت طرح در جاجرم، ۶ طرح در گرمه و هشت طرح در شهرستان مانه سملقان تکمیل شد.

وی تصریح کرد: این طرح ها شامل نصب و تعویض یک هزار و ۴۴۰ دستگاه ال ای دی و احداث پنج دهم کیلومتر شبکه روشنایی با هدف اصلاح و افزایش کیفیت روشنایی معابر با صرف اعتباری بیش از ۴۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت ۲.۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ساخت ۲۷.۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و نصب و تقویت ۱۰ دستگاه ترانس هوایی برای تامین برق متقاضیان جدید شهری و روستایی با صرف اعتباری بیش از ۲۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از مهمترین طرح ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی بیان کرد: اصلاح و بهینه سازی ۲۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۳۴.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و نصب و جابجایی ۳۷ دستگاه ترانس در راستای رفع حریم و ترمیم شبکه فرسوده در قالب طرح بهارستان با اعتباری بیش از ۴۵۷ میلیارد ریال از جمله دیگر طرح های آماده بهره برداری است.

وی گفت: همچنین برق رسانی به روستاهای بی برق و شهرک های روستایی با ساخت ۱.۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۶.۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۶ دستگاه ترانس با اعتبار ۶۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال انجام شد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۸۰ مشترک برق استان مربوط به صنایع است که نیم درصد تعداد مشترکان را شامل خواهد شد، مشترکان صنایع ۱۷.۶ درصد مصرف برق استان را استفاده می کنند.

اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha