۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85371544
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر اقتصاد از سه واحد تولیدی در قم بازدید کرد

قم - ایرنا - معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، روز چهارشنبه با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم از سه واحد تولیدی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌ سید علی روحانی در نخستین برنامه خود در شهرک صنعتی شکوهیه استان قم ضمن بازدید از شرکت مهندسی برازش صنعت و سازمند صنعت در جریان تولید این دو شرکت قرار گرفت.

شرکت مهندسی برازش صنعت و سازمند صنعت در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده‌، این شرکت حدود ۲۰۰ نوع محصول در زمینه قطعات تزیینی، الکترونیکی و موتوری خودرو تولید می‌کند که فروش سالانه آن رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

شرکت صنعتی سامان پویش تامین، تولیدکننده تجهیزات فروشگاهی، انبار و لجستیک، دومین واحد تولیدی بود که توسط معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بازدید قرار گرفت.

این شرکت در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده و برای ۳۶۰ نفر اشتغالزایی انجام داده‌است.

سومین واحد تولیدی مورد بازدید معاون وزیر امور اقتصادی و داریی، شرکت عطرین نخ قم وابسته به گروه صنعتی گلریز قم بود که انواع نخ‌های پلی استر تابیده در آن تولید می شود، این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۴ به تولید انبوه رسیده‌است، این واحد تولیدی برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی انجام داده‌ که با اجرای طرح توسعه آن برای ۱۰۰ نفر دیگر هم اشتغال ایجاد می‌شود، ظرفیت تولید سالانه آن حدود ۱۰ هزار تُن است که با اجرای طرح توسعه این میزان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از این سه واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شکوهیه قم از شهرک‌های صنعتی فعال کشور است و وضعیت تولید و رشد آن بسیار امیدوارکننده می‌باشد.

روحانی گفت: تلاش می‌شود شرکت‌های صنعتی با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ بتوانند بخشی از نیاز مالی خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ از مهرماه امسال آغاز شد و حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است و ۲ برابر این رقم نیز بانک‌ها پرداخت می‌کنند و پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال امسال تزریق شود.

شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای ۲۴ هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

معاون وزیر اقتصاد از سه واحد تولیدی در قم بازدید کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha