۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85371703
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۳۶ پروژه شهرستان رشت آماده بهره‌برداری شد

رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان رشت گفت: ۲۳۶ پروژه به مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان آماده بهره‌برداری شده است که نسبت به پروژه های دهه فجر سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیا عاشوری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در فرمانداری شهرستان رشت اظهار کرد: برای افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر امسال در مجموع ۵۷ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است که نسبت به هزینه کرد پروژه‌های دهه فجر پارسال، ۲۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر امسال، ۲۰۴ پروژه در بخش دولتی با هزینه کرد هفت هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و ۳۲ پروژه در بخش خصوصی با هزینه کرد ۴۹ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۸۷ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی است، اضافه کرد: احداث ابنیه و تاسیسات سالن بویلر(دیگ بخار)های زباله سوز، احداث دیواره حاشیه رودخانه زرجوب در محله دباغیان، اجرای پیاده‌رو سازی و سنگفرش از پروژه‌های شهرداری‌ها برای افتتاح در دهه فجر است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه راهداری نیز آسفالت، لکه‌گیری و روکش به طول ۳۳ کیلومتر، حوزه بنیاد مسکن آسفالت به طول ۳۲ کیلومتر در قالب اجرای طرح هادی و احداث ۲ دیوار حایل و در حوزه برق ۸۸ پروژه شامل ۲۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار، ۴۵ دستگاه ترانس جدید و تقویت ۱۲۵ کیلومتر دستگاه ترانس آماده بهره‌برداری است.

عاشوری با تشریح سایر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان رشت اظهار کرد: سه پروژه در حوزه کشاورزی و آبخیزداری، ۲۷ پروژه در فصل حمایتی شامل احداث ۱۲ مسکن مددجویان و اجرای ۱۵ طرح اشتغالزایی، ۲ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزایی شامل راه‌اندازی خوراک آماده طیور، فرآوری و بسته‌بندی ماهی و خاویار نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶ پروژه در حوزه گردشگری شامل یک واحد بوم‌گردی، چهار واحد سفره‌خانه سنتی و راه‌اندازی و احداث مجموعه روستا بازار نیز آماده افتتاح است، اضافه کرد: افتتاح ۱۹ پروژه در حوزه صنعت، ۱۰ پروژه در سلامت، بهداشت و درمان و ۹ پروژه در سایر بخش‌ها اعم از تعاونی‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن نیز برای بهره‌برداری در دهه مبارک فجر امسال آماده شده‌اند.

عاشوری خاطر نشان کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر شهرستان رشت، ۲ هزار و ۸۴۷ فرصت شغلی ایجاد شد که از این تعداد هزار و ۱۵۷ اشتغال موقت و هزار و ۶۹۰ شغل دائم را شامل می‌شود.

رقابت ۱۲۷ داوطلب در حوزه انتخابیه رشت و خمام

فرماندار شهرستان رشت در ادامه سخنانش در نشست خبری گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: بر اساس آخرین آمار تایید صلاحیت شدگان؛ ۱۲۷ داوطلب انتخابیه رشت و خمام شامل ۱۱۱ نفر مرد و ۱۶ زن با هم به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت و خمام اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در رشت و خمام فراهم شد؛ حدود ۱۲ هزار نفر از عوامل اجرایی فرآیند انتخابات در این شهرستان را مدیریت خواهند کرد.

عاشوری با بیان اینکه تاکنون ۵۹۰ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه رشت و خمام پیش بینی شده است، اضافه کرد: از این تعداد شعبه اخذ رای ۲۹۸ شعبه در مناطق شهری و بقیه در روستاها در نظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری پیرفرزانه بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده‌است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به دستاوردها و موفقیت های کشور جمهوری اسلامی در بخش های مختلف در طول ۴۵ سال اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از اضلاع مهم قدرت در نظام بین‌الملل است و توانست توازن قدرت را در نظام جهانی بر هم بزند.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، رشادت‌ها و فدارکاری‌ها برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی، دستاوردها و کارهای انجام شده باید برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha